۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۲۳:۴۰
کد خبر: 81864199
T T
۰ نفر
رسانه های لبنان: گزارش آژانس گامی بلند به سوی رفع تحریم های ایران

بیروت - ایرنا – رسانه های لبنانی با اهتمامی ویژه گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را كه بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاكید كرده است، منعكس و آن را گامی بلند به سوی آغاز اجرای برجام و رفع تحریم های علیه جمهوری اسلامی ایران ارزیابی كردند.

به گزارش ایرنا، رسانه های لبنانی روز پنجشنبه همچنین خاطرنشان كردند كه اكنون زمان آن فرا رسیده تا به اتهام زنی های مغرضانه علیه ایران پایان داده شود و پرونده ابهام نظامی بودن برنامه هسته ای مختومه اعلام گردد.
یوكیا آمانو مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب ارزیابی نهایی خود از مسائل گذشته و حال ایران یا همان ابعاد نظامی احتمالی كه ادعای كشورهای غربی بود را در قالب گزارشی به اعضای شورای حكام داد.
كشورهای 1+5 طبق برجام متعهد شده اند قطعنامه ای به شورای حكام با هدف بستن این پرونده ارائه دهند.
با توجه به انتشار دیروقت گزارش روزنامه های لبنانی نتوانستند به تحلیل و تفسیر این گزارش مبادرت كنند اما به دلیل اهمیت آن تمام تلاش خود را به كار گرفتند تا بخش هایی از این گزارش را چاپ و منتشر كنند.
خبرگزاری ملی لبنان، روزنامه های السفیر، الاخبار و الجمهوریه ، پایگاه های خبری العهد، النشره، لیبانون دیبایت ، لیبانون فایلز، شاهد نیوز ، ایستگاه رادیویی النور و شبكه های تلویزیونی و ماهواره ای الجدید، المنار، ال بی سی و المیادین این گزارش را درصدر اخبار خود قرار دادند.
خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان