۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۸
کد خبر: 81863935
T T
۰ نفر

كشف میش سلاخی شده در ملایر

۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۸
کد خبر: 81863935
كشف میش سلاخی شده در ملایر

همدان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: لاشه سلاخی شده یك راس میش از یك منزل مسكونی در یكی از روستاهای ملایر كشف شد.

وحید عالمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از تماس مردمی با عوامل انتظامی مبنی بر سلاخی یك راس میش در یك منزل مسكونی در روستای 'جوزان' ملایر، موضوع به عوامل محیط زیست اطلاع داده شد.
وی اضافه كرد: با دریافت حكم از مرجع قضایی و با همكاری عوامل انتظامی منزل شكارچیان بازرسی شد كه نتیجه آن كشف لاشه یك راس میش، یك قبضه سلاح ام یك، 61 عدد فشنگ، یك قبضه شمشیر و یك عدد ساطور قصابی بود.
وی اظهار كرد: متخلفان پیش از ورود عوامی یگان حفاظت محیط زیست از محل جرم متواری شدند اما یكی از این شكارچیان متخلف شناسایی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر بیان كرد: هم اینك حكم جلب این شكارچی صادر شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.
عالمی اظهار كرد: طبق بررسی های صورت گرفته سه شكارچی اقدام به شكار یك راس میش وحشی در منطقه حفاظت شده لشكردر ملایر كرده اند.
وی گفت: منطقه حفاظت شده 'لشگردر' با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی پوشش گیاهی زیستگاه مناسبی برای گونه های مختلف جانوری از جمله قوچ و میش و كل و بز است.
منطقه حفاظت شده كوه لشگردر با ارتفاع دو هزار و 758 متر از سطح دریا و با مساحتی افزون بر 24 هزار و 326 هكتار در حوزه شهرستان ملایر قرار دارد و در 90 كیلومتری شرق شهر همدان واقع است.
در منطقه لشگردر علاوه بر وحوش شمار زیادی از پرندگان چه به صورت فصلی و چه به صورت بومی وجود دارد كه از مهمترین آنها می توان به عقاب طلایی، دلیجه، كبك نوك سرخ، تیهو، جغد، كمر كولی، سسك ، فاخته، زرد پره ، داركوب و پری شاهرخ اشاره داشت.
وجود وحوشی همچون كل و بز ، قوج و میش و گوشتخوارانی نظیر گرگ، روباه، شغال ، كفتار ، تشی و گوركن همچنین زیست پرندگان بومی و فصلی از جمله عقاب طلایی، جاذبه های جانوری منطقه لشگر را دو چندان كرده است.
این منطقه دارای گیاهان متنوعی از تیپ گیاهان كوهستانی است و گیاهان دارویی همچون كلاه میر حسن ، گون ، گل گندم، بروموس، علف بادبزنی، نخود وحشی، پیچك صحرایی، خاكشیر، میخك، كنگر، علف چای، زنبق وحشی، كاكوتی، اسپند، چوبك یا گلكه، شكر تیغال، آلوچه وحشی، زالزالك وحشی و دیگر گونه های گیاهی از نوع گندمیان و تیره نعناعیان در آن فراوان دیده می شود.
از ابتدای سال تاكنون این نخستین شكار غیرمجاز گزارش شده است كه در منطقه حفاظت شده ملایر رخ داده است.
7526/6993

سرخط اخبار استان‌ها