۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۰:۰۷
کد خبر: 81861100
T T
۰ نفر
فرماندار حلبچه خواستار انتقال تجربیات پزشكی استان كردستان به عراق شد

سنندج- ایرنا- فرماندار حلبچه اقلیم كردستان عراق با اشاره به اینكه استان كردستان در حوزه سلامت از نظر كادر درمانی متخصص و امكانات، پیشرفت خوبی كرده است از مسوولان استان كردستان خواست توانمندی های خود را به استان حلبچه انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اكرم محمد شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از مركز رادیوتراپی و همچنین مركز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج، آموزش نیروی متخصص و مجرب و امكانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی را از نیازهای اصلی استان تازه تاسیس حلبچه اعلام كرد و افزود: با توجه به توانمندی های استان كردستان در حوزه سلامت، انتظار همكاری و كمك داریم.
او از پذیرش بیماران اقلیم كردستان عراق در مراكز درمانی استان كردستان قدردانی كرد و گفت: انتظار داریم مشابه چنین مراكزی با كمك مسوولان استان كردستان در حلبچه نیز ایجاد شود تا نیازی به اعزام بیماران به خارج از اقلیم كردستان عراق نباشد.
فرماندار حلبچه در جریان این بازدید همچنین با تعدادی از بیماران كردستان عراق كه به منظور معالجه به بیمارستان توحید سنندج مراجعه كرده بودند دیدار و گفت و گو كرد.
رییس دانشگاه علوم پزشكی كردستان هم در این بازدید از مركز رادیوتراپی سنندج به عنوان تنها مركز غرب كشور و جزو پنج مركز كشور نام برد و گفت: این مركز دارای مجهزترین و به روز ترین دستگاه های دنیا در جهت مداوای سرطان است.
دكتر طیب قدیمی با بیان اینكه مركز رادیوتراپی مستقر در بیمارستان توحید سنندج مجهز به سیستم شتاب دهنده خطی است افزود: این مركز بیماران استان های همجوار استان كردستان و همچنین بیماران اقلیم كردستان عراق را پوشش می دهد.
او به احداث محل اسكان برای بیماران و همراهان آنان در جوار مركز رادیوتراپی اشاره كرد و گفت: با توجه به اینكه دوره مداوا در این مركز حدود یك ماه است برای تسهیل رفاه حال بیماران، محل اسكان برای آنان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین با اعلام اینكه مركز رادیوتراپی بیمارستان توحید از هشت سال پیش فعالیت خود را آغاز كرده است افزود: سیستم شتاب دهنده خطی این مركز نیز از شش سال پیش فعال شده و در دو نوبت صبح و عصر آماده پذیرش بیماران است.
رییس دانشگاه علوم پزشكی كردستان همچنین در مورد مركز جراحی قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج نیز گفت: این مركز 32 تختخوابی سال گذشته راه اندازی شده و به جدیدترین و پیشرفته ترین امكانات و تجهیزات مجهز است.
دكتر قدیمی افزود: این مركز در كنار تجهیزات و امكانات مدرن، از متخصصان و جراحان خوبی نیز برخوردار است و جزو مراكز نمونه منطقه غرب كشور محسوب می شود.
فرماندار حلبچه به همراه استاندار حلبچه به منظور انجام سفری سه روزه از روز یكشنبه به استان كردستان سفر كرده است.
فرماندار حلبچه و هیات همراه از بخش های مختلف مركز جراحی قلب و مركز رادیوتراپی بیمارستان توحید سنندج بازدید كردند.ك/3
3033/1904

سرخط اخبار استان‌ها