۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81858293
T T
۰ نفر
برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره مقاومت معرفی شدند

تهران- ایرنا- برگزیدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در بخش های مختلف معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، همزمان با آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با حضور جمعی از دست اندركاران این رویداد هنری در بخش های مختلف معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

** بخش رسانه برتر:
در ابتدا بخش «رسانه برتر» جشنواره كه خود شامل دو بخش «خبرگزاری های رسمی كشور» و «جراید و نشریات كثیرالانتشار» بود معرفی شد. كاندیداهای بخش خبرگزاری های رسمی شامل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری های مهر، آنا، تسنیم، و میزان بودند كه ستاد برگزاری جشنواره ضمن تقدیر از خبرگزاری های مهر و آنا جایزه این بخش را به خبرگزاری تسنیم (مجید قلی زاده) اهدا كرد.
در بخش جراید و رسانه های كثیرالانتشار نیز روزنامه های ایران، جام جم، اعتماد، وطن امروز و شهروند كاندیدا شدند كه ستاد برگزاری جشنواره ضمن تقدیر از روزنامه وطن امروز جایزه این بخش را به روزنامه جام جم (علی رستگار) اهدا كرد.

** بخش كودك و نوجوان:
در بخش «كودك و نوجوان» پانزدهمین جشنواره سراسر تئاتر مقاومت به طور مشترك از دو نمایش «قالی مادربزرگ» به كارگردانی فاطمه باغبادی و «طلسم زریانه» به كارگردانی حسین چراغی با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و یك سكه بهار آزادی تقدیر شد.

** بخش رادیو تئاتر:
دو نمایش «مرز» اثر رحمان قدمی و «بال های خیس قاصدك» اثر رضا داداشی نیز به عنوان برگزیدگان بخش رادیو تئاتر این جشنواره شناخته شدند و به هر كدام دیپلم افتخار و جایزه نقدی تعلق گرفت.

** بخش عكس:
در بخش عكس هیات داوران ضمن تقدیر از مهناز میناوند و فهیمه حكمت اندیش، نفرات اول تا سوم را به ترتیب حسین اسماعیلی (با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی)، مسعود میرمیری (با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی)، و بهار نیك پور (با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی) معرفی كردند. هیات داوران این بخش حمید جبلی، سیامك زمردی مطلق و عباس كوثری بودند.

** بخش پوستر و عكس:
هیات داوران این بخش كه امیر عبدالحسینی، محمدرضا دوست محمدی و سید ابراهیم حسینی بودند از فرشاد آل خمیس و مهدی رایگانی تقدیر كردند و محمد افشار، كمال كجوئیان، و یحیی پاكدل را به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیدند.

** نمایشنامه نویسی:
هیات داوران ضمن تقدیر از دو نمایشنامه كلارینت نوشته سیروس همتی و 92 درصد زندگی نوشته عباس جان فدا آراء خود را به ترتیب نفرات اول تا سوم اینگونه معرفی كردند: مهرداد كورش نیا برای نگارش نمایشنامه «قرار»، محسن میرزا عمادی برای نگارش نمایشنامه
«خاك، خون، نفت»، محسن عظیمی برای نگارش نمایشنامه 64-10»
هیات داوران بخش نمایشنامه نویسی عبارت بودند از مهرداد رایانی مخصوص، فارس باقری و شهرام احمد زاده.

** بخش خیابانی:
- طراحی لباس، فضا و صحنه
از كژال راست بین طراح لباس نمایش «عروس آشتی» و مرضیه رادمنش طراح لباس نمایش
«نفت بازی» با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد و جایزه برتر این بخش شامل دیپلم افتخار و جایزه برتر به بهنام كاوه برای طراحی صحنه نمایش «تابستان جنگ كجا بودی؟» اختصاص یافت.
- موسیقی
از بهنام سوزنی برای موسیقی نمایش «گره هشتم» تقدیر شد و جایزه برتر به نوید لاهیجی برای موسیقی نمایش «شاخه افرا ریشه نخل» اهدا شد.
- طرح و ایده
در بخش طرح و ایده بخش خیابانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، پیام عزیزی برای نمایش «همین روزها» مورد تقدیر قرار گرفت و بهنام كاوه برای نمایش «تابستان جنگ كجا بودی» جایزه برتر را به خود اختصاص داد.
- بازیگر زن
در این بخش نیز از منیژه واحد قاضیانی برای بازی در نمایش «شاخه افرا ریشه نخل» تقدیر شد و جایزه برتر به فاطمه رادمنش برای بازی در نمایش «نفت بازی» تعلق گرفت.

- بازیگر مرد:
علی محمد رادمنش برای بازی در نمایش «نفت بازی» و بهنام كاوه برای بازی در نمایش
«تابستان جنگ كجا بودی» در بخش بازیگر مرد بخش خیابانی جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند. محمدهادی عطایی برای بازی در نمایش «همین روزها» و مصطفی كولیوندی برای بازی در نمایش «روزی روزگاری جنگ و گره هشتم» نیز جایزه برتر این بخش را به خود اختصاص دادند.
- كارگردانی
از علی محمد رادمنش برای كارگردانی نمایش «نفت بازی» و پیام عزیزی برای كارگردانی نمایش «همین روزها» تقدیر به عمل آمد و جایزه برتر به بهنام كاوه برای نمایش «تابستان جنگ كجا بودی» اهدا شد.
همچنین هیات داوران از بازیگران جانباز اعصاب و روان نمایش «بال های فرشته» به كارگردانی حامد زارعان و از بازیگران خردسال نمایش «كودكان جنگ» تقدیر ویژه كردند. هیات داوران این بخش برزو ارجمند، آرش دادگر و سیمین امیریان بودند.

** بخش صحنه ای:
- موسیقی:
در این بخش مانی ارمغان برای موسیقی نمایش «ایوب زمانی» به عنوان نفر اول برگزیده و تقدیر شد؛ آرش والی نژاد برای موسیقی نمایش «جان گز» به عنوان نفر دوم مورد تقدیر قرار گرفت. قاسم رجبی و محمد جهانی نصب نیز برای موسیقی نمایش «مجلس قیام آمل» و بهنام رحیمی برای موسیقی نمایش «خون و ماتیك» به طور مشترك نفرات سوم شدند.

- طراحی صحنه و لباس:
سیامك احصایی طراح صحنه نمایش «جان گز» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد و علیرضا مهران برای نمایش ِ«سبز سپید سرخ» نفر دوم شد. جایزه سوم نیز به علی حیدری برای نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» اهدا شد. همچنین در این بخش از لیلا رفیع زاده برای طراحی لباس نمایش «خون و ماتیك» تقدیر به عمل آمد.

- نمایشنامه نویسی:
نفرات برتر بخش نمایشنامه نویسی بخش صحنه ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت نیز عبارتند از: نفر اول سیدعلی موسویان برای نمایشنامه «سبز سپید سرخ»؛ نفر دوم هاله مشتاقی نیا برای نمایشنامه «جان گز»؛ و نفرات سوم به طور مشترك طیبه نیك آزاد و علی حیدری برای نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» و صحرا رمضانیان برای نمایش «خون و ماتیك».

- بازیگری زن:
طیبه نیك آزاد برای بازی در نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» رتبه نخست بخش بازیگری زن را به خود اختصاص داد. شهره مكری برای بازی در نمایش «سبز سپید سرخ» و رویا میرعالمی برای بازی در نمایش «جان گز» به طور مشترك به عنوان نفرات دوم این بخش برگزیده و تقدیر شدند.
نفرات سوم نیز به طور مشترك پرستش سلطانی برای بازی در نمایش «ایوب آقاخانی»، شیما ملكیان برای بازی در نمایش «آوازهای سر شام» و مانلی حسین پور برای بازی در نمایش «خون و ماتیك» بودند كه با اهدای جوایز مورد تجلیل قرار گرفتند. همچنین لوح تقدیر ویژه هیات داوران به همراه جایزه نقدی به ناهید مسلمی برای بازی در نمایش «جان گز» اهدا شد.

- بازیگر مرد:
بازیگر اول مرد بخش صحنه ای این جشنواره سیدعلی موسویان برای بازی در نمایش «جان گز» شد. امیر كربلایی برای بازی در نمایش «سبز سپید سرخ» و علیرضا مهران برای بازی در نمایش «آوازهای سر شام» نیز به طور مشترك رتبه دوم در میان بازیگران مرد این بخش را به خود اختصاص دادند. نفرات سوم بازیگران مرد این بخش نیز سه نفر بودند كه عبارتند از: حامد مكملی برای بازی در نمایش «خاك شیرین»، هومن كیایی برای بازی در نمایش «جان گز» و فرزین صابونی باز هم برای بازی در نمایش «جان گز».
همچنین در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه ویژه هیات داوران به گروه بازیگران نمایش «شام آخر به كارگردانی» احمد سلیمانی از این گروه تقدیر شد. لوح تقدیر و جایزه نقدی نیز به محمدپارسا قره داغی بازیگر كودك نمایش «قرار» اهدا شد.
حسین مسافرآستانه نیز برای بازی در نمایش «جان گز» مورد تقدیرهیات داوران قرار گرفت.

- كارگردانی:
در بخش كارگردانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت نیما دهقان برای كارگردانی نمایش «جان گز» برگزیده و تقدیر شد. سیدعلی موسویان برای نمایش «سبز سپید سرخ» رتبه دوم كارگردانی را به خود اختصاص داد. رتبه سوم این بخش نیز به طور مشترك به سروش طاهری برای كارگردانی نمایش «خون و ماتیك» و كاوه مهدوی برای كارگردانی نمایش «آوازهای سر شام» اختصاص یافت.

** اثر برگزیده بخش خیابانی و ارائه آن به جشنواره تئاتر فجر:
هیات داوران از میان نمایش های به اجرا در آمده در این بخش نمایش «تابستان جنگ كجا بودی» به كارگردانی بهنام كاوه را به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجرمعرفی كردند.

** آثار برگزیده بخش صحنه ای برای معرفی به جشنواره تئاتر فجر:
همچنین هیات داوران پنج اثر نمایشی «جان گز»، «سبز سپید سرخ»، «شام آخر»، «خون و ماتیك» و «آوازهای سر شام» را برای شركت در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر منتخب كردند كه نمایش های «شام آخر» و «خون و ماتیك» به دلیل شركت در دوره های قبل جشنواره تئاتر فجر شرایط حضور در این دوره این جشنواره را دارا نبوده و فقط نمایش های «جان گز»، «سبز سپید سرخ» و «آوازهای سر شام» به سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.
فراهنگ**9362**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ