۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۷
کد خبر: 81856982
T T
۰ نفر

پوسیدگی شدید دندان ها با مصرف شیشه

۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۷
کد خبر: 81856982
پوسیدگی شدید دندان ها با مصرف شیشه

تهران - ایرنا - مدیركل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مصرف شیشه منجر به پوسیدگی شدید دندان ‌ها ‏و بیماری لثه در فرد مصرف كننده می‌ شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، علی عبادیان این اظهارات را بر اساس نتایج یك مطالعه در 23 نوامبر 2015 توسط موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر ایالات متحده ( ‏NIDA‏ ‏) عنوان كرد.
عبادیان گفت‌: نتایج این مطالعه نشان می دهد كه ‌‏الگوی مشخص و منحصر به فردی از پوسیدگی دندان و ‏بیماری لثه در مصرف كنندگان متآمفتامین‌ ها مشاهده شده است.
وی اظهار كرد: در مطالعه یاد شده ، 571 ‏مصرف ‌كننده متآمفتامین مورد مطالعه قرار گرفتند و ‏نتایج آن نشان داد كه 96 درصد این افراد، ‏پوسیدگی دندان را تجربه كرده بودند و این بیماری در 58 درصد آنان ،‏درمان نشد.
مدیركل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار كرد: احتمال ابتلای به بیماری ‌های دندان و ‏لثه در افرادی كه مصرف‌ كنندگان ‏سنگین و یا متوسط متآمفتامین هستند نسبت به افرادی ‏كه از این ماده كمتر استفاده می ‌كنند (كمتر از 10 ‏بار در ماه) دو برابر افزایش می‌ یابد.
براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر یك میلیون و 325 هزار مصرف كننده موادمخدر در كشور بسر می برند كه تعداد مصرف كنندگان موادمخدر روانگردان مانند شیشه در چند سال گذشته از پنج درصد به 26 درصد افزایش یافته است.
اجتمام**7268**1776
۰ نفر