فرماندارنور خواستاراعزام فوری بالگرد برای خاموش كردن آتش در جنگل های این شهرستان شد

نوشهر - ایرنا - فرماندار نور با ابراز نگرانی از ادامه آتش سوزی در جنگل های منطقه 'واز' بخش چمستان این شهرستان ، خواستار اقدام فوری مسئولان برای اعزام بالگرد برای مهار و خاموش كردن آتش در این منطقه شد.

هادی خنجری روز شنبه به خبرنگارایرنا ، گفت : این آتش سوزی از سه روز گذشته در جنگل های این منطقه رخ داده است و با این كه دیروز یك فروند بالگرد از استان البرز برای انجام عملیات اطفای حریق به محل وقوع آتش سوزی فرستاده شد ، متاسفانه به علت نقص فنی نتوانست كاری انجام دهد.
وی افزود : هم اكنون تمامی نیروهای حفاظتی ، مردمی ، نظامی و انتظامی به محل وقوع آتش سوزی در جنگل های این منطقه اعزام و مشغول خاموش كردن این آتش هستند اما به علت صخره ای ، شیب تند و ارتفاع حدود هزار و 500 متر عرصه ، امكان خاموش كردن آن با این نیروها به آسانی ممكن نیست.
فرماندار نور، گفت : اگرچه اقداماتی از نخستین ساعت های امروز برای رفع نقص فنی این بالگرد صورت گرفته اما همچنان این نقص برطرف نشده و امكان استفاده از آن فراهم نیست.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نور نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود كه این بالگرد درمنطقه مستقر بوده و طبق گفته خلبان، استارت آن دچار نقص فنی شده است و برای تهیه این قطعه از روز گذشته تاكنون پی گیری های فراوانی صورت گرفته است كه تا این لحظه نتیجه ای نداشته است.
مرتضی مهدیزاده برای خاموش كردن این آتش در جنگل های منطقه خواستار اقدام فوری مسئولان در جهت رفع نقص فنی بالگرد دراین شهرستان شد.
به گزارش ایرنا براثراین آتش سوزی تاكنون گستره ای بیش از 70 هكتار از عرصه های جنگلی این منطقه دچار آتش سوزی شده كه از این میان حدود 20 هكتار آن به طور كامل در آتش سوخت.
حدود 240 هزار هكتار اراضی جنگلی و مرتعی زیر پوشش منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور قراردارد.
حدود 80 گونه ارزشمند و نادر درختی در جنگل های شمال كشور وجود دارد كه معروف ترین آنها راش، بلوط، توسكا، نارون، گیلاس وحشی، بارانك، سرخدار و نمدار است.
گستره جنگل های هیركانی با 1.9 میلیون هكتار وسعت از آستارا در شمال استان گیلان آغاز شده و تا گلیداغ در شرق استان گلستان امتداد دارد.
شهرستان نور در غرب مازندران واقع است.
7078/6079

سرخط اخبار استان‌ها