۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۱
کد خبر: 81855894
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت قم: حامیان تروریسم در منطقه باید به شكست خود اعتراف كنند

قم ـ ایرنا ـ امام جمعه موقت قم گفت: امروز آمریكا و حامیان تروریسم در منطقه باید به شكست خود در برابر جبهه مقاومت اعتراف كنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش زدایی در منطقه است، اما غربی ها و حامیان تروریسم می خواهند پای ناتو را در منطقه باز كنند و ما امیدواریم این نقشه آنها عملی نشود.
وی با اشاره به ملاقات پوتین رئیس جمهوری روسیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: این ملاقات كه در نوع خود بی نظیر بود، برای دشمنان بسیار آزاردهنده بود و تركیه با اشاره ناتو و سران استكبار برای نشان دادن كینه و خشم خود هواپیمای روسیه را ساقط كرد.
یك فروند جنگنده سوخو-24 روسیه روز سه شنبه 3 آذرماه توسط تركیه هدف قرار گرفت و در سوریه سقوط كرد.
مدیر حوزه های علمیه سراسر كشور در ادامه با اشاره به سالروز تشكیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی(ره)، خاطرنشان كرد: بسیج همانند خود انقلاب دارای ویژگی هایی همچون سازش ناپذیری، ایستادگی در برابر ظلم و استكبار و آگاهی و بصیرت است.
وی با بیان اینكه همه آحاد جامعه می توانند بسیجی بوده و در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش آفرین و تاثیرگذار باشند، اظهار داشت: با توجه به فرمایش های اخیر رهبر معظم انقلاب، بسیج و بسیجیان می توانند جلو نفوذ دشمنان به نظام اسلامی را بگیرند.
حسینی بوشهری افزود: بصیرت افزایی، مطالبه گری و فرهنگ سازی سه وظیفه و رسالت اصلی و اساسی نیروهای بسیجی است و بسیج باید همواره از غرور، غفلت، دنیاطلبی و مادی گرایی بشدت پرهیز كند.
پنجم آذرماه سالروز تشكیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشتم آذرماه روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، انتفاضه سوم مردم مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار داد و گفت: تفاوت انتفاضه سوم در این است كه این بار جوانان شجاع فلسطینی در جایی كه تحت سلطه صهیونیست هاست با آنها مبارزه می كنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار می رود سران كشورهای اسلامی همواره در كنار ملت فلسطین باشند و با آنها اعلام همبستگی كنند، نه اینكه كاری شبیه رژیم جنایتكار صهیونیستی را در یك سرزمین اسلامی دیگر همچون كشور یمن انجام دهند و مردم مظلوم آن منطقه را به خاك و خون بكشند.
حسینی بوشهری همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید سید حسن مدرس و روز مجلس شورای اسلامی، تصریح كرد: شهید مدرس نماد اسلام خواهی، استقلال طلبی، مقابله با استبداد و استكبار، شجاعت و حق گویی است و امروز انتظار می رود نمایندگان مجلس با الگوپذیری از این شهید بزرگوار با همه توان از دغدغه های معیشتی و اقتصادی مردم و جامعه گره گشایی كنند. ك/4
8146 1175/