۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۶
کد خبر: 81855036
T T
۰ نفر
نگرانی آمریكا از  استقرار سامانه دفاعی «اس 400» روسیه در سوریه

تهران- ایرنا- یك مقام بلندپایه آمریكایی از نگرانی كشورش در مورد استقرار سامانه دفاعی اس 400 روس در «لاذقیه» (غرب سوریه) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این مقام نظامی كه خواست نامش فاش نشود، اعلام كرد: استقرار این سامانه ضدهوایی در پایگاه «حمیمیم» در سوریه، نگرانی های جدی آمریكا را برانگیخته است.
این منبع، استقرار این سامانه تسلیحاتی مدرن را «تهدیدی قابل توجه برای همه دنیا» خواند و «نگرانی جدی خود را در مورد عملیات هوایی در سوریه» ابراز كرد.
بر پایه این گزارش، موشك های این سامانه با برد 400 كیلومتر تهدیدی بالقوه برای ائتلاف ضد داعش كه آمریكا هدایت آن را برعهده دارد، تلقی می شود.
یك مقام دیگر آمریكایی كه به نام وی نیز اشاره نشد، با بیان این كه موشك های روس نباید بر پروازهای ائتلاف ضد داعش تاثیر بگذارند، اعلام كرد: ما قصد دخالت در عملیات روسیه را نداریم آن ها نیز در عملیات ما اخلال ایجاد نخواهند كرد.
این مقام مسئول همچنین اعلام كرد: روسیه بیش از 30 تانك «تی 90» و «تی 72» را در لاذقیه مستقر كرده است كه معلوم نیست مورد استفاده ارتش روسیه قرار می گیرد و یا نیروهای ارتش سوریه آن را به كار می برند.
مسكو خبر استقرار سامانه موشكی اس 400 را پس از آن اعلام كرد كه روز سه شنبه یك فروند جت «سوخو 24» روسیه بر فراز سوریه سرنگون شد.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه گفت، این هواپیما با یك موشك هوا به هوای پرتاب شده از جت اف 16تركیه در خاك سوریه سرنگون و در چهار كیلومتری مرز تركیه سقوط كرده است.
مقام های تركیه روز سه شنبه تایید كردند جنگنده های اف 16 تركیه پس از «هشدارهای مكرر»، یك فروند بمب افكن سوخوی 24 روسی را كه حریم هوایی این كشور را نقض كرده بود، ساقط كردند.
مسكو اعلام می كند كه این جنگنده در آسمان سوریه هدف قرار گرفته است.
اروپام ** 9053**1485**1566

سرخط اخبار جهان