۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۰
کد خبر: 81854880
T T
۰ نفر
آرمان به نقل از عبدالله نوري: از زير سايه نام‌ها بيرون بياييد

تهران- ايرنا- روزنامه آرمان در شماره پنجشنبه پنجم آذر از قول عبدالله نوري، نوشت: اصلاح‌طلبان اگر بخواهند براساس رويكرد دولت در مباحث مختلف، پيروزي و شكست خود را ببينند، يك روز خوشحال و روز ديگر ناراحت مي‌شوند. جريان اصلاحات بايد فعال و پويا باشد و از فضاي به وجود آمده استفاده كند

اين روزنامه با اختصاص تيتر يك به موضوع اين بار اختلاس 160 ميليارد توماني، نوشت: دوقلوي بابك زنجاني به كانادا گريخت! اين يك واقعيت است و بايد باور كرد كه پول نفت كشورمان در زمان دولت قبل به ناكجاآباد رفته است. اعتماد به افرادي مانند بابك زنجاني و شخص جديدي كه ديروز رئيس سازمان بازرسي كل كشور او را شبيه بابك زنجاني معرفي كرد سبب شده است كه اين روزها و با تدبير دولت جديد و مقامات قضايي به دنبال آنها باشند تا بتوانند پول نفت را پس بگيرند.
روزنامه آرمان با انتشار عنوان وزارت‌ علوم عليه ‌وزارت‌ علوم، مي نويسد: حدود يك سال و نيم پس از افشاي تخلفات گسترده در وزارت علوم درباره بورسيه‌هاي غيرقانوني، ماجرايي كه به ظن بسياري از كارشناسان دليل اصلي استيضاح و بركناري رضا فرجي دانا، وزير علوم سابق بود، با اظهارات تازه‌اي كه توسط سرپرست سابق وزارت علوم انجام شد ادامه يافت. روز گذشته محمد علي نجفي عنوان كرد: وزارت علوم بايد از مسئولان سابق اين وزارتخانه به دليل تصميمات غيرقانوني مربوط به بورسيه‌هاي غيرمجاز شكايت كند.
اين روزنامه با بررسي عنوان پايان خريد و فروش خياباني ارز، آورد: با تشديد نوسان در بازار ارز در سال 1391، زمزمه‌هاي تشكيل بورس ارز آغاز شد، به طوري كه رئيس وقت بانك مركزي در آن زمان اعلام كرد راه اندازي بورس ارز در نيمه دوم سال 1392 كليد مي‌خورد، اما اين امر تاكنون به تاخير افتاده است. علاوه بر آن، عميق شدن ركود بازار مسكن، راه اندازي بورس مسكن را نيز بر سر زبان‌ها انداخت. حال در جلسه روز سه شنبه شوراي بورس پس از چند و چون‌هاي فراوان با تاسيس بورس ارز موافقت شد. با توجه به اينكه تاسيس بورس ارز به تصويب رسيده است، زمان شروع به فعاليت آن به طور دقيق مشخص نيست و درباره جزئيات و چگونگي راه اندازي آن به نظر مي‌رسد تصميمات قطعي اتخاذ نشده است.
روزنامه آرمان همچنين در صفحه نخست عنوان هاي «محمدرضا خباز: عده‌اي براي مقابله با دولت ماموريت دارند»، «تركان‌ عليه‌ زنجاني!»، «هشدار رهبرانقلاب به نفوذ‌جرياني» و «آيت الله هاشمي: براي انتخابات مي‌آيم» را منتشر كرد و سرمقاله را با عنوان «ايران و روسيه در موقعيت كنوني» به قلم الهه كولايي به چاپ رساند.
*گروه اطلاع رساني
پژوهشم**2002**1755

سرخط اخبار پژوهش