۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸
کد خبر: 81854770
T T
۰ نفر
دسته بندی استان ها برای اجرای طرح ترافیكی اربعین

تهران - ایرنا - جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به دسته بندی استان های كشور به سه گروه استان های درگیر، استان های مسیر و استان های معین برای اجرای طرح ترافیكی اربعین،گفت: 40 تیم كمكی در جاده های ایلام مستقر می شوند.

به گزارش ایرنا از پلیس راهور، سردار موسی امیری در نشست قرارگاه ترافیكی اربعین كه با حضور مسئولان این ستاد در مرز مهران برگزار شد، اظهاركرد: همه دستگاهها در بخش های مختلف از مدت ها پیش اقداماتی را جهت تسهیل و ایمنی تردد زائران انجام داده اند و پلیس راهور ناجا نیز تمهیدات ویژه ای را در این راستا تدارك دیده است.
وی افزود:‌ برای اجرای طرح ترافیكی اربعین استان های كشور به سه گروه استان های درگیر، استان های مسیر و استان های معین تقسیم بندی شده اند.
جانشین پلیس راهور ناجا ادامه داد: دو استان ایلام و خوزستان جزء استان های درگیر هستند كه قرارگاه اصلی را در استان ایلام و قرارگاه فرعی را در استان خوزستان مستقر كرده ایم.
امیری خاطرنشان كرد: دسته دوم استانهای مسیر هستند و شامل استان های همدان، مركزی و كرمانشاه می شوند كه معابر ورودی استان های درگیر را پوشش می دهند.
جانشین پلیس راهور ناجا افزود: دسته سوم استان های معین هستند كه سایر استان های كشور را شامل شده و وظیفه آنها كنترل و نظارت بر تردد زائران از مبدا است.
وی با اشاره به اینكه پلیس راهور ناجا مسئولیت كار را از پنجم آذر ماه در استان های ایلام و خوزستان بر عهده می گیرد، گفت: تلاش های بسیار خوبی توسط پلیس راه و راهور دو استان صورت گرفته ولی از فردا مسئولیت جاده های ایلام و خوزستان بر عهده ما خواهد بود.
جانشین پلیس راهور ناجا گفت: در حوزه پلیس راه ایلام، 40 تیم كمكی در جاده های این استان مستقر خواهد شد و پلیس راهور تهران بزرگ نیز مسئولیت اجرای طرح ترافیكی داخل شهر مهران را برعهده خواهند گرفت.
وی عمده نگرانی پلیس را دغدغه ایمنی سفر زائران عنوان كرد و گفت: برای از بین بردن این نگرانی مصمم هستیم كه قانون را با رعایت اصل متانت و ادب در جاده های منتهی به مرز اجرایی كنیم.
امیری گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته از تصادفات اربعین 93، 5/38 درصد تصادفات در جاده های كم عرض ایلام را انحراف به چپ و 32 درصد تصادفات جاده های خوزستان را سرعت غیر مجاز تشكیل داده است.
جانشین پلیس راهور ناجا تصریح كرد: طی چند روز اخیر حادثه خاصی در رابطه با زائران نداشتیم.
اجتمام**7268**1724
۰ نفر