۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۲۹
کد خبر: 81854121
T T
۰ نفر
تاكید ایران و لوكزامبورگ به برقراری ارتباطات كارگزاری بانكی

تهران-ایرنا- وزیر خارجه لوكزامبورگ و رئیس‌كل بانك مركزی در دیدار با یكدیگر بر برقراری ارتباطات كارگزاری بانكی میان دو كشور تاكید كردند.

به گزارش ایرنا از روابط ‌عمومی بانك‌مركزی، در این دیدار كه ظهر امروز(چهارشنبه) در ساختمان بانك‌مركزی برگزار شد، ولی‌اله سیف با اشاره به علاقه‌مندی بانكداران ایرانی به همكاری‌های دوجانبه گفت: آماده‌ایم در زمینه برقراری ارتباطات كارگزاری و سایر زمینه‌ها از جمله خزانه‌داری، مدیریت ذخایر و خرید و فروش طلا، فعالیت در بازارهای مالی یا اعتبارات كوتاه و بلندمدت با لوكزامبورگ همكاری مشترك داشته باشیم.
رئیس‌كل بانك مركزی همچنین نسبت به بهره‌گیری جامعه بانكداران ایرانی از خدمات مشاوره‌ای و آموزشی نظام بانكی لوكزامبورگ ابراز علاقه كرد.
«ژان اسل بورن» وزیر خارجه لوكزامبورگ نیز در این دیدار گفت: مبادله هیات‌های بانكی میان ایران و لوكزامبورگ به ارتقای سطح روابط اقتصادی منجر خواهد شد.
وی پیشنهاد كرد زمینه همكاری موثر دوجانبه با دیدار بانكداران دو كشور با یكدیگر فراهم شود.
به گزارش ایرنا، ولی الله سیف چندی پیش از پیوستن مجدد ایران به بازارهای مالی بین‌المللی و تمركز ویژه بر برقراری مجدد روابط كارگزاری بانكی بین بانك‌های ایران و اروپا خبر داده و گفت، این امر مزایایی برای طرفین خواهد داشت.
اقتصام(1) 9141 ** 2023
۰ نفر