۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81853449
T T
۰ نفر
سی.ان.ان: پوتین مجازات های اقتصادی برای تركیه در نظر می گیرد

تهران – ایرنا – شبكه تلویزیونی سی.ان.ان گفت، تحلیلگران در پی ساقط كردن یك فروند جنگنده روسیه توسط تركیه بر این باورند كه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در درازمدت مجازات های اقتصادی علیه آنكارا به كار خواهد بست.

'دیوید رود' (David Rohde) تحلیلگر این شبكه خبری در پاسخ به اینكه پیامدهای جدی كه پوتین از آن به سبب ساقط كردن جنگنده روسی هشدار داده است، چیست و چگونه اجرا می شود، با گفتن اینكه 'گسترش ابعاد درگیری بسیار خطرناك خواهد بود'، افزود: این نخستین بار است كه یكی از اعضای ناتو یك فروند جنگنده روسیه را ساقط می كند. پوتین ممكن است به افزایش و گسترش حضور نظامی و افزودن بر ناوگان نظامی هوایی در سوریه مبادرت ورزد.
وی گفت: پوتین با این كار به حمایت بیشتر از دولت اسد (رئیس جمهوری سوریه) می پردازد كه این امر اردوغان (رئیس جمهوری) تركیه را كه خواهان كنار رفتن فوری اسد از قدرت است، سرافكنده خواهد كرد.
رود ادامه داد: پوتین ممكن است مشكلات اقتصادی و بویژه انرژی و افزایش بهای گاز را در درازمدت برای آنچه كه تركیه در ساقط كردن جنگنده روسیه مرتكب شده است، ایجاد كند.
شبكه تلویزیونی فرانس 24 در مورد اقدام مسكو در مقابل حركت تركیه در ساقط كردن یك فرونده جنگنده روسی گزارش داد كه پوتین ممكن است به مجازات های اقتصادی مانند قطع آمد و شد جهانگرادن روسیه به تركیه كه برای آنكارا بسیار سود آور است، مبادرت ورزد.
یك فروند جنگنده سوخو 24 روسیه دیروز سه شنبه توسط تركیه هدف قرارگرفت و در خاك سوریه سقوط كرد.
پوتین دیروز سه شنبه در دیدار با شاه اردن و در واكنش به این رویداد با گفتن اینكه 'همدستان تروریست ها از پشت خنجر زدند'، گفت: ساقط كردن هواپیمای روسی پیامدهای جدی در روابط با تركیه خواهد داشت.
اروپام **1302**1561**1479

سرخط اخبار جهان