۴ آذر ۱۳۹۴، ۸:۳۰
کد خبر: 81852872
T T
۰ نفر
گروه مخالف مسلح سوری: جسد خلبان روس در اختیار ما است

مسكو - ایرنا - سخنگوی گروه مخالف مسلح تركمن در سوریه به خبرگزاری اسپوتنیك روسیه گفت كه مردان مسلح این گروه جسد یكی از دو خلبان كشته شده «سوخو 24» را كه توسط تركیه هدف گیری شده است، در اختیار دارند.

وی كه خود را یوسف میخاییل معرفی كرد، افزود: ما خلبان دوم را هنوز پیدا نكردیم ولی دسته های تركمنی در حال جست و جوی او هستند.
وی گفت: هواپیمای روسی در منطقه كوهستانی «زخیا» نزدیك مرز سوریه سقوط كرد.
شكاری بمب افكن روسی سوخو 24 دیروز دوشنبه در سوریه در نزدیكی مرز با تركیه توسط یك فروند هواپیمای اف 16 تركیه سرنگون شد و به گفته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه هواپیما با یك موشك هوا به هوا فروافتاده است.
وزارت خارجه روسیه در واكنش به اقدام تركیه در هدف قرار دادن یك هواپیمای جنگی این كشور در سوریه، نشست وزیران خارجه دو كشور در قالب «شورای راهبردی» را لغو كرد و شهروندان روس را از سفر به تركیه منع كرد.
به گزارش ایرنا، «سرگئی لاوروف» دیروز (سه شنبه) این تصمیم را اعلام كرد.
لاوروف با اعلام اینكه احتمال وقوع حمله تروریستی در تركیه كمتر از مصر نیست از شهروندان روسی خواسته از سفر به این كشور خودداری كنند.
رئیس جمهوری روسیه نیز در واكنش به اقدام تركیه در سرنگون كردن هواپیمای جنگی یگان ضد تروریستی روسی در سوریه گفت: این واقعه از چارچوب مبارزه عادی با تروریسم فراتر می رود و حادثه كنونی با ضربه ای ارتباط دارد كه همدستان تروریست ها از پشت به ما زدند.
پوتین دیروز در دیدار با «عبدالله دوم» پادشاه اردن در سوچی روسیه افزود: نظامیان ما فداكارانه در حال مبارزه با تروریسم هستند و من این حادثه را نمی توانم جز از پشت خنجر زدن توصیف كنم.
وی با اعلام اینكه این هواپیمای روسی با شلیك موشك هوا به هوا ساقط شده است، افزود: این اقدام با وجود امضای موافقتنامه هشدار در مورد حوادث هوایی با ایالات متحده رخ داده است.
پوتین ادامه داد: اكنون از پشت هم به ما و به هواپیمایی كه با تروریسم مبارزه می كنند، همزمان با وجود امضای موافقتنامه با شركای آمریكایی، ضربه می زنند.
اروپام**1516**1479

سرخط اخبار جهان