۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۳۹
کد خبر: 81852568
T T
۰ نفر
يك سال حبس براي متخلف هتل ساز در منطقه ارژن و پريشان فارس

شيراز - ايرنا - مديركل حفاظت محيط زيست فارس گفت: فرد متخلفي كه در منطقه حفاظت شده ارژن و پريشان فارس اقدام به احداث هتل كرده بود به يك سال حبس محكوم شد.

به گزارش دريافتي روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست فارس، حمزه ولوي افزود: اين فرد متخلف كه در منطقه ياد شده اقدام به تاسيس هتلي به اسم 'كاخ ايرانيان' كرده بود با پيگيري هاي اين اداره كل علاوه بر رفع تصرف از اراضي ملي، به يك سال حبس تعزيري نيز محكوم شد.
وي بيان داشت: برخي افراد با كاشت نهال و يا ساخت و ساز به مرور زمان وارد اراضي ملي مي شوند و اين گونه اراضي را جزو زمين هاي خودشان به حساب مي آورند در حالي كه نقشه تمام اين زمين ها مبني بر مالكيت دولت موجود است .
ولوي با اشاره به اين كه اين اداره كل به شدت با هر گونه زمين خواري و كوه خواري در مناطق حفاظت شده مبارزه مي كند اظهاركرد: بعد از بازنگري نقشه ها و مشخص شدن نتيجه، بدون ترديد به سراغ افرادي كه در30 سال گذشته اراضي حفاظت شده دولتي همجوار با زمين هاي خود را تصرف كرده اند، خواهيم رفت و زمين ها را پس مي گيريم و ساخت و سازها نيز تخريب مي شوند.
منطقه حفاظت شده ارژن و پريشان در بخش جنوبي رشته كوه هاي زاگرس و در 60 كيلومتري غرب شيراز قرار دارد و راه مهم ارتباطي فارس به استان هاي خوزستان و بوشهر از كنار اين منطقه مي گذرد.
در شمال اين منطقه روستاي دشت ارژن و در فاصله 20 كيلومتري غرب آن شهر كازرون واقع شده است.
در حد فاصل تالاب ارژن و پريشان، منطقه اي به وسعت حدود شش هزار هكتار كه غالبا از جنگل هاي انبوه بلوط پوشيده شده به عنوان محدوده امن منطقه حفاظت شده ارژن و پريشان انتخاب شده و از سال 57 توجه ويژه اي به آن مي شود و از هر گونه فعاليت كشاورزي، دامداري و فعاليت هاي انساني در آن جلوگيري شده است.
6113 /6118/1772
۰ نفر