۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۱۲
کد خبر: 81852525
T T
۰ نفر
اتحادیه اروپا كاهش تنش‌ها به دنبال سقوط هواپیما روسیه را خواستار شد

تهران-ایرنا- رئیس اتحادیه اروپا روز سه شنبه خواستار آرامش طرف های درگیر به دنبال حادثه سرنگونی جنگنده روسیه توسط تركیه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دونالد تاسك» در توییتی اعلام كرد: در این شرایط خطرناك پس از سرنگون شدن جنگنده روسیه در مرز تركیه- سوریه، لازم است همگان آرامش خود را حفظ كنند.
این در حالی است كه «فدریكا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام كرد كه وی با «ینس استولتنبرگ» دبیركل ناتو مذاكره كرده است.
موگرینی نیز در توییتی عنوان كرد: لازم است از تشدید تنش ها جلوگیری به عمل آید.
كمیسیون اروپا نیز اعلام كرد كه با دقت نظاره گر تحولات مربوط به سرنگونی جنگنده روسیه است و می خواهد بداند كه دقیقا چه اتفاقی رخ داده است.
براساس آخرین گزارش ها، جنگنده روسی با آتشباری پدافند هوایی نظامیان تركیه ساقط شده و 2 خلبان آن توانستند با استفاده از صندلی و چتر نجات، سالم بمانند كه یكی از آنان توسط شبه نظامیان تركمن بازداشت شده است.
ارتش تركیه می گوید به این هواپیما چندین بار هشدار داده شده كه حریم هوایی تركیه را نقض كرده است، اما مسكو این ادعا را رد كرد.
نهاد ریاست جمهوری تركیه پیشتر اعلام كرده بود كه جنگنده ای كه ساعت های پیش در مرز تركیه با سوریه توسط جنگنده های اف 16 این كشور ساقط شده، جنگنده روسی از نوع سوخو- 24 بوده است.
جنگنده روسی در حالی ساقط می شود كه قرار بود سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه به تركیه سفر كند. تركیه كاردار روسیه را احضار كرده است.
اروپام**9234**1010
۰ نفر