۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۱
کد خبر: 81852421
T T
۰ نفر
تدابیر شدید امنیتی در اطراف سفارت تركیه در مسكو برقرار شد

تهران-ایرنا- یك منبع هیات دیپلماتیك تركیه در روسیه روز سه شنبه اعلام كرد كه تدابیر امنیتی در اطراف سفارت تركیه در مسكو افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، براساس اعلام این منبع، چندین مامور در اطراف این ساختمان مستقر شده اند. اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در اطراف سفارت تركیه در مسكو به دنبال حادثه سقوط جنگنده روسیه در مرز تركیه با سوریه انجام شده است.
این در حالی است كه وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش اعلام كرد: تصاویر ماهواره ای تایید می كند كه جنگنده ساقط شده وارد حریم هوایی تركیه نشده و از زمین مورد هدف قرار گرفته است.
براساس آخرین گزارش ها، جنگنده روسی با آتشباری پدافند هوایی نظامیان تركیه ساقط شده و 2 خلبان آن توانستند با استفاده از صندلی و چتر نجات، سالم بمانند كه یكی از آنان توسط شبه نظامیان تركمن بازداشت شده است.
ارتش تركیه می گوید به این هواپیما چندین بار هشدار داده شده كه حریم هوایی تركیه را نقض كرده است، اما مسكو این ادعا را رد كرد.
نهاد ریاست جمهوری تركیه قبلا اعلام كرده بود كه جنگنده ای كه ساعاتی پیش در مرز تركیه با سوریه توسط جنگنده های اف 16 این كشور ساقط شده، جنگنده روسی از نوع سوخو- 24 بوده است.
جنگنده روسی در حالی ساقط می شود كه قرار بود سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه به تركیه سفر كند. تركیه كاردار روسیه را احضار كرده است.
اروپام**9234**1572

سرخط اخبار جهان