۱ آذر ۱۳۹۴، ۲۱:۲۸
کد خبر: 81849530
T T
۰ نفر
سال آينده طرح احياي اراضي 50 هزار هكتاري دهلران تكميل مي شود

ايلام - ايرنا - استاندار ايلام از تكميل طرح احياي 50 هزار هكتاري اراضي شهرستان دهلران تا پايان سال 95 خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح، اين اراضي با استفاده از آب سد كرخه آبياري مي شوند.

به گزارش ايرنا، محمدرضا مرواريد عصر يكشنبه در حاشيه بازديد از روند عمليات اجرايي طرح آبياري تحت فشار اراضي عين خوش و فكه در دهلران گفت: اجراي اين طرح در سفر رئيس جمهور به استان ايلام در ارديبهشت 93 تصويب شده بود.
وي از آغاز عمليات اجرايي در 30 هزار هكتار از اين اراضي خبر داد و اظهار كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده در دولت يازدهم روند عمليات اجرايي اين طرح با سرعت خوبي در حال اجراست و طبق يك برنامه سه ساله اين اراضي تا پايان سال 95 تكميل مي شوند.
استاندار ايلام در خصوص 20 هزار هكتار ديگر از اراضي دشت عباس گفت: با مذاكرات و پيگيري هايي كه در وزارت نيرو انجام شده بزودي عمليات اجرايي طرح آبياري تحت فشار در سطح پنج هزار هكتار از اين اراضي آغاز خواهد شد.
مرواريد با اشاره به پيگيري ها و تاكيدات معاون اول رئيس جمهوري در خصوص اين طرح يادآور شد: 20 هزار هكتار اراضي دشت عباس اجرايي و با واگذاري پنج هزار هكتار آن به پيمانكار اميدواريم عمليات اجرايي 15 هزار هكتار ديگر نيز در دستور كار قرار گيرد.
وي به اعتبارات طرح احياي اراضي دهلران از محل صندوق توسعه ملي اشاره كرد و گفت: عزم دولت براي بهره برداري و تكميل اين طرح 50 هزار هكتاري جدي است و اين مهم به جد دنبال مي شود.
استاندار ايلام تاكيد كرد: با تجهيز و بهره برداري از اراضي 50 هزار هكتاري شهرستان دهلران، علاوه بر افزايش توليد و سطح زير كشت، بخش مهمي از مشكل اشتغال نيز بر طرف مي شود.
استاندار ايلام، فرماندار و امام جمعه دهلران، رئيس كل دادگستري و مدير كل جهاد كشاورزي استان ايلام عصر امروز از مراحل اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار و انتقال آب از سد كرخه به اراضي دشت عباس، عين خوش و فكه بازديد كردند.
7175/9002

سرخط اخبار استان‌ها