۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۰۹
کد خبر: 81845721
T T
۰ نفر
استقرارهلال احمر در مناطق مرزي عراق جهت ارائه خدمات به زائران اربعين

تبريز-ايرنا - رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر گفت: جمعيت هلال احمر امسال با برپايي قرارگاه هايي در مهران ، چزابه و شلمچه به زائران اربعين حسيني خدمات مي دهد.

به گزارش روابط عمومي هلال احمرآذربايجان شرقي، ناصر چرخ ساز روز پنج شنبه در بازديد از پايگاه امداد و نجات كوهستان عون بن علي شهر تبريز اظهار كرد: جمعيت هلال احمر در بحث اسكان اضطراري زائران و امداد و نجات چه در داخل كشور و چه در كشور عراق براي زائران اربعين ارائه خدمات خواهد خواهد كرد.
وي افزود: در امر بهداشت و درمان هم در نجف و هم در كربلا در خدمت زائران اربعين خواهيم بود.
چرخ ساز با اعلام اينكه در حال حاضر در سطح كشور 470 پايگاه امداد و نجات فعال است، گفت: بر اساس طرح آمايش سرزميني و بر اساس حادثه خيزي و زلزله خيزي مناطق مختلف و نيازسنجي لازم از طريق مديران استانها اين پايگاهها افزيش خواهد يافت.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با اشاره به اقدامات هلال احمر در مناطق كم برخوردار ، گفت: جمعيت هلال احمر با ايجاد خانه هاي هلال در روستاها اقدام به ارائه خدمات امدادي كرده و با اين روش مردم اين مناطق آموزش هاي لازم را خواهند ديد تا در زمان وقوع حوادث وارد عمل شده و از افزايش تلفات جلوگيري كنند.
عزيز نوري مدير عامل جمعيت هلال احمر استان آذربايجان شرقي هم گفت: در حال حاضر در سطح استان 26 پايگاه امدادي داريم كه در نظر داريم تا اين تعداد را در آينده به 35 پايگاه افزايش دهيم.
دراين سفر درويشي معاون عمليات امداد و نجات و مرتضوي مدير روابط عمومي سازمان امداد دكتر چرخ ساز را همراهي مي كردند.
چرخ ساز و همراهان از بخش هاي مختلف معاونت امداد و نجات استان آذربايجان شرقي اعم از آنست ، ترابري ، مركز كنترل و هماهنگي عمليات هاي امدادي استان، انبارهاي امدادي و تجهيزات و امكانات امدادي هلال احمر استان بازديد كرده و راهنمايي هاي لازم را ارائه دادند.
3071/ 1495