۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۴۵
کد خبر: 81844615
T T
۰ نفر
سیف: ایران همكاری های بانكی را در سطح بین المللی گسترش می دهد

فرانكفورت - ایرنا - رئیس بانك مركزی ایران، روز چهارشنبه گفت كه تهران قصد دارد در دوران پساتحریم، همكاری های بانكی خود را در سطح بین المللی گسترش دهد.

به گزارش ایرنا، «ولی الله سیف» كه در یك همایش پیرامون سرمایه گذاری های بین المللی در ایران، در شهر فرانكفورت آلمان سخن می گفت، تاكید كرد كه تمركز بانك مركزی ایران روی بازگشت نظام بانكی كشور به بازارهای مالی جهانی است و در این زمینه، به همكاری میان بانك های ایرانی و اروپایی، توجهی ویژه خواهد شد.
رئیس بانك مركزی ایران افزود: باور داریم كه تنها روابط كوتاه مدت میان ایران و شركای بین المللی سودمند نخواهد بود و داشتن یك چشم انداز بلندمدت برای سرمایه گذاری در بخش بانكی ایران ضروری است.
سیف همچنین گفت: توافق هسته ای میان ایران و 1+5، میان شركت های بین المللی كه خواهان سرمایه گذاری در ایران هستند، فضایی مثبت ایجاد كرده است.
وی از «ورود به بازار، تشویق ثبات مالی، پایداری و پشتیبانی از سرمایه گذاران» به عنوان تعهد بانك مركزی ایران یاد كرد.
سیف خاطرنشان كرد: سرمایه گذاران خارجی فعلا می توانند 100 درصد از سهام بانك ها در مناطق آزاد و 40 درصد از سهام بانك ها در دیگر مناطق ایران را در تملك داشته باشند و ایران قصد دارد همكاری برای تاسیس بانك های مشترك و فرامرزی را افزایش دهد.
رئیس بانك مركزی همچنین از روابط بانكی میان ایران و 27 بانك آلمانی خبر داد و با اشاره به طرح های مالی در كشورمان، گفت: بانك مركزی ایران اصلاحاتی را برای ثبات مالی، كارآمدی سیاست های پولی و تخصیص موثر منابع در بخش بانكی آغاز كرده است.
وی با یادآوری كاهش تورم از 40 درصد به 13 درصد در ایران، افزود: دولت متعهد به سیاست های مالی و پولی منظم تر و شفاف تر است تا به رشد اقتصاد و كنترل تورم كمك شود.
سیف با بیان اینكه دولت تورم را از رقم كنونی نیز كمتر خواهد كرد تا ثبات بیشتری بر بازار حاكم شود، گفت: با اجرای برنامه ای پنج ساله، اقتصاد ایران توان رشد سالانه هشت درصد را خواهد داشت.
اروپام**9163** 3404
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد