۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81842212
T T
۰ نفر
معاون فرماندار: فرهنگ مطالعه در جلفا كمرنگ شده است

تبريز - ايرنا - معاون سياسي و اجتماعي فرماندار جلفا با اشاره به كمرنگ شدن فرهنگ مطالعه در جامعه بر ضرورت راه اندازي 'كافه كتاب' به منظور ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در اين شهرستان مرزي تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، صادق احمدي روز سه شنبه در نشست انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان جلفا اظهاركرد: فرهنگ مطالعه و كتابخواني به دلايل مختلف تنزل يافته و اين گونه مراكز مي توانند در اين زمينه نقش آفريني كنند.
وي افزود: راه اندازي مراكزي براي مطالعه و كتابخواني دغدغه بسياري از اهالي است كه مي تواند در كنار كتابخانه هاي عمومي براي اصحاب فرهنگ روحيه بخش باشد.
معاون فرماندار جلفا با اشاره به وضعيت كتابخانه هاي عمومي شهرستان تاكيد كرد: گسترش فضاهاي مناسب مطالعه اي مي تواند در تشويق جوانان به سمت مطالعه و كتاب خواني موثر باشد.
احمدي خاطرنشان كرد: با رونق كافه شهرها مي توان در تبديل شهر به شهرهاي الكترونيك قدم هاي موثري برداشت.
وي با تقدير از متوليان امر در توسعه و تجهيز كتابخانه هاي عمومي، همكاري و تعامل شهرداري ها در تخصيص سهم 2 درصدي به كتابخانه را ستود.
مدير آموزش و پرورش شهرستان جلفا نيز در اين نشست از تجهيز و به روز رساني كتابخانه هاي مدارس شهرستان به امكانات و كتاب هاي علمي جديد خبر داد.
اباذر كاظمي، برگزاري مسابقات فرهنگي با محوريت كتاب و كتابخواني در سطح آموزشگاه هاي شهرستان را گامي براي ترويج فرهنگ مطالعه عنوان كرد.
در اين نشست كه همزمان با هفته كتاب و كتابخواني و كتابدار برگزار شد؛ از تعدادي از اعضاي فعال انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان در ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني با اهداي كتاب توسط آموزش و پرورش شهرستان قدرداني شد.
در شهرستان جلفا سه كتابخانه عمومي در شهرهاي جلفا، هاديشهر و سيه رود با بيش از 60 هزار جلد كتاب و 3 هزار عضو داير است.
اين شهرستان با 56 هزار نفر در 125 كيلومتري تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.
7222/3071/6183