۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰
کد خبر: 81841833
T T
۰ نفر

كشف یك تن چوب قاچاق در آران و بیدگل

۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰
کد خبر: 81841833
كشف یك تن چوب قاچاق در آران و بیدگل

كاشان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از كشف و ضبط بیش از یك تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا شفیعی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این محموله قاچاق با همكاری نیروی انتظامی و فرمانده یگان حفاظت این اداره در جاده نوش آباد - فیض آباد در منطقه شجاع آباد از توابع این شهرستان كشف شد.
بگفته وی سه نفر از هشت متخلف كه با دو دستگاه وانت نیسان اقدام به حمل چوب تاغ كرده بودند، دستگیر شدند و مابقی متخلفان فراری هستند.
شفیعی خاطرنشان كرد: پرونده متخلفان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران وبیدگل همچنین از كشف یكصد كیلوگرم زغال قاچاق در هفته جاری در منطقه قندی آباد ابوزیدآباد از توابع این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در این خصوص یك نفر دستگیر شده است.
وی تصریح كرد: دو متخلف دیگر نیز در همین منطقه حین ارتكاب جرم قطع درخت دستگیر شدند.
شفیعی قاچاق چوب و زغال را عامل تخریب جنگل های دست كاشت این منطقه دانست و یادآور شد: سودجویان برای رسیدن به سودهای كلان و بازار سیاه پر رونق زغال، اقدام به قطع درختان و زغال گیری می كنند.
وی تاكید كرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست كاشت بیابانی به علت كویری بودن و هجوم شن های روان در منطقه آران وبیدگل اهمیت ویژه ای دارد.
آران و بیدگل از جمله شهرستانهای كویری استان اصفهان است كه با داشتن 120 هزار هكتار جنگل های دست كاشت تاغ، 40 درصد از تاغزارهای این استان را در خود جای داده است.
این شهرستان در 200 كیلومتری شمال استان اصفهان قرار دارد.
م/6136/6021

سرخط اخبار استان‌ها