۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81840587
T T
۰ نفر
وزارت نیرو: كنترل خشكسالی نیازمند كمك رسانه ها برای به صحنه آوردن مردم است

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر نیرو با تاكید بر نقش مهم رسانه ها در پیشبرد برنامه های این وزارتخانه با اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع، گفت: كنترل خشكسالی فقط با كمك مردم و به صحنه آوردن آنها از طریق رسانه ها امكان پذیر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ستار محمودی امروز(دوشنبه) در آئین آغاز به كار كارگاه آموزشی آب و رسانه، چشم‌اندازی ملی، منطقه‌ای و جهانی در محل نیروگاه طرشت تهران افزود: در سال‌های گذشته ابزارهای اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار در سطح جهان با تغییرات زیادی همراه شده است.
وی گفت‌: آنچه مسلم این است كه نمی‌توان در گذشته باقی ماند و جدا عمل كرد، بلكه باید خود را به طور مداوم با تغییرات همسو ساخت.
محمودی در ادامه به مشكلات خشكسالی در كشور اشاره كرد و گفت: خشكسالی در ایران سابقه‌ای به اندازه تاریخ كشور دارد كه جز با كمك مردم و به صحنه آوردن آنها به رغم همه محدودیت‌ها و مشكلات كنترل نمی‌شود.
وی با بیان اینكه مردم كارفرمایان واقعی هستند، افزود: در این مكان گردهم آمده‌ایم تا برای مردم اعتمادآفرینی كنیم؛ اگر بتوانیم ذهنیت‌های منفی پیشین را به تدریج از بین ببریم، حرف‌ها به دل خواهد نشست كه نمونه عینی آن را در جیره‌بندی آب در تهران در سال 1380 شاهد بودیم.

** هنوز نتوانستیم مردم را در مشكلات بخش آب با خود همراه سازیم
قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: یكسان نبودن ابعاد، كمیت‌ها و دوره‌های زمانی در بیان آمار و اطلاعات، عدم برخورداری از ادبیات مشترك، عدم آگاهی از شیوه‌های انتشار اخبار از سوی رسانه‌ها، عدم یادگرفتن شیوه‌های پاسخگویی، قضاوت نكردن و محكوم نكردن افراد و سازمان‌ها و اینكه گاهی اوقات مستندات حرفه‌ای را در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهیم، از جمله مشكلات و تناقض ها در ارائه و انتشار آمار و اطلاعات در حوزه وزارت نیرو است.
وی اضافه كرد: مسایلی همچون سدسازی، افزایش آب‌بها، آلودگی منابع آب و... به دلیل عدم بهره‌برداری مناسب از ظرفیت رسانه‌ها همواره در جامعه مورد سئوال بوده است و متاسفانه نتوانستیم كاری كنیم كه مردم با ما همراه شوند.
محمودی به رشد روزافزون سازمان‌های مردم نهاد غیردولتی(سمن ها) اشاره و آنها را واسط مردم و دستگاه‌ها برشمرد.
وی تاكید كرد: باید با كمك این سازمان های مردم نهاد و رسانه‌ها، راه ارتباطی با مردم را هموارتر كنیم.
به گزارش ایرنا، كارگاه آموزشی آب و رسانه به مدت چهار روز تا پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.
اهداف اصلی این كارگاه كه با حضور مدرسان داخلی و بین المللی از كشورهای ژاپن و آلمان برگزار می شود، ارتقای دانش و آگاهی خبرنگاران نسبت به موضوع های كلیدی حوزه آب و فاضلاب، شناخت ظرفیت های موجود و همسوسازی آن با نیازهای بخش آب كشور بیان شده است.
آشنایی خبرنگاران با چالش های مدیریت آب كشور، مروری بر تجربه های بین المللی در زمینه آب و رسانه، رسانه ها و مدیریت مصرف و تقاضای آب، شیوه های نوین خبرنگاری حوزه آب و بحران آب و نقش رسانه ها، از موضوع های محوری این كارگاه آموزشی است.
برگزاری میزگردهای و بحث های ویژه خبرنگاران، تور فنی و بازدید از سد كرج، آبگیر بیلقان، تصفیه خانه آب شماره 2 كن، تصفیه خانه آب جلالیه و ایستگاه تله متری، از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این دوره است.
اقتصام ** 3065 ** 3053 ** 2023
۰ نفر