۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴
کد خبر: 81840551
T T
۰ نفر

نمایشگاه كتاب در شهرستان برخوار گشایش یافت

۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴
کد خبر: 81840551
نمایشگاه كتاب در شهرستان برخوار گشایش یافت

برخوار ، اصفهان - ایرنا - نمایشگاه كتاب به مناسبت هفته كتاب در كتابخانه اندیشه شهر دستگرد گشایش یافت.

رئیس اداره كتابخانه های شهرستان برخوار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهاركرد: برگزاری این نمایشگاه به مناسبت هفته كتاب و بمنظور ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی به مدت یك هفته ادامه می یابد.
حسین رحمتی افزود: بمنظور ترویج فرهنگ كتابخوانی و به اشتراك گذاشتن كتاب های خوانده شده سلسه نشست های كتابخوانی ویژه كودكان، نوجوان و همچنین معلولان در این شهرستان برگزار می شود.
رئیس اداره كتابخانه های شهرستان برخوار اضافه كرد: برای افزایش جمعیت كتابخوان خرید یا امانت گرفتن كتاب لازم است كه در این راستا كتابخانه اندیشه شهر دستگرد با برپایی نمایشگاه كتاب و عضویت رایگان در این هفته سعی در افزایش جمعیت كتابخوان شهرستان برخوارد دارد.
رحمتی با اشاره به اهمیت مطالعه در كودكان و نوجوانان گفت: اساس و زیربنای شخصیت انسان در سنین كودكی پایه گذاری می شود و آموخته های این دوران تاثیر عمیقی بر آینده دارد.
وی افزود: مطالعه در كودكان و نوجوانان فعالیت ذهن آنها را افزایش می دهد و ایجاد عادت به مطالعه در كودكان و نوجوانان اهمیت بسیاری دارد.
رئیس اداره كتابخانه های شهرستان برخوار تاكید كرد: خانواده نقش مهمی در ایجاد عادت به مطالعه كودكان و نوجوانان دارد.
وی افزود: خانواده ها باید فرزندان خود را به مطالعه تشویق كنند و از فرزندان خود بخواهند به جای سرگرم شدن با بازیهای یارانه ای و تماشای برنامه های تلویزیون تا پاسی از شب، به مطالعه بپردازند.
رحمتی بااشاره به اینكه كتابخانه مركزی مناسب در مركز شهرستان برخوار وجود ندارد گفت: 10 كتابخانه در این شهرستان فعال است كه از این تعداد هفت كتابخانه نهادی و سه كتاب خانه مشاركتی هستند.
وی با اشاره به اینكه بیش از 90 هزار جلد كتاب در كتابخانه های این شهرستان وجود دارد، افزود: شش هزار و 500 نفر عضو فعال كتابخانه ها هستند.
شهرستان برخوار در 10 كلیومتری شمال اصفهان قرار دارد.
م. ط / 7137/ 2093