۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۷:۰۷
کد خبر: 81840086
T T
۰ نفر
ماهاتیر محمد صهیونیست ها را مقصر حملات تروریستی پاریس دانست

كوالالامپور – ایرنا – 'ماهاتیر محمد' نخست وزیر اسبق مالزی روز دوشنبه با انتقاد از رژیم اشغالگر قدس و صهیونیست ها، گفت كه تاسیس دولت صهیونیست پشت حادثه و حملات تروریستی پاریس است.

به گزارش ایرنا، این پیر عرصه سیاست در مالزی با اشاره به عملیات تروریستی جمعه شب گذشته پاریس كه بیش از 120 كشته داشت و تشكیل دولت صهیونیستی در سال 1948، یكبار دیگر با توجه به موجودیت رژیم اشغالگر قدس، علل ریشه ای مشكلات، خشونت و تروریسم امروزی را تشكیل رژیم صهیونیستی دانست.
وی گفت: بسیاری از مردم درك نمی كنند، چرا كه آنها موفق به درك تاریخ تروریسم مدرن و راه آسان برای سرزنش اسلام و مسلمانان نیستند.
ماهاتیر با اشاره به اصطلاح 'فدایی' كه اغلب در مورد گروه های افراطی در مسائل مذهبی اطلاق می شود، گفت كه این كلمه به تاریخ جنبش سیاسی یهودیان علیه امپراتوری روم در قرن اول میلادی اشاره دارد.
وی گفت كه این افراطیون یهودی به منظور دستیابی به اهداف سیاسی خود به اشكال مختلف از خشونت برای مقابله نه تنها رومیان و یونانیان، بلكه یهودیان مظنون به همدستی با دولت روم استفاده می كردند.
معمار مالزی نوین گفت: نیروهای شبه نظامی صهیونیست مانند ایرگون، لحی، هگانا و پالماخ از خشونت و فشار و حمله به سربازان و رهبران بریتانیا برای تاسیس اسرائیل استفاده كردند و سپس این مسیر را علیه فلسطینیان ادامه دادند.
ماهاتیر محمد در ادامه، با تشریح فعالیت های تروریستی صهیونیست ها و تلاش برای حفظ سرزمین های اشغالی به هر شیوه ای، گفت كه حملات تروریستی كاهش نمی یابد مگر اینكه فرمولی ابداع شود تا فلسطینیان مجدا به زمین های خود دست یابند.
وی گفت: برای كمك به حل این مشكل (حملات) باید فرمولی به دست آید كه در آن فلسطینیان بتوانند زمین های خود را دوباره به دست آورند و به كشور خود بازگردند و این تنها راه صلح است.
آساق**1611

سرخط اخبار جهان