۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴
کد خبر: 81838908
T T
۰ نفر
فرصت براي توسعه خدمات تخصصي پزشكي در شهرستان هاي فارس فراهم است

شيراز- ايرنا - رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز بيان داشت : بهره گيري از توان تخصصي پزشكان ساير مناطق در استان فارس فرصتي براي ارتقاي جايگاه استان فارس در افزايش پوشش پزشكان متخصص و توسعه خدمات تخصصي پزشكان متخصص به مناطق محروم اين استان است .

دكتر محمد هادي ايمانيه روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 120 پزشك متخصص از مناطق مختلف به چرخه خدمت رساني در استان فارس پيوستند و با چگونگي حضور در محل خدمت در مدت گذراندن طرح خود آشنا شدند .
وي اظهار داشت : دانشگاه علوم پزشكي شيراز براي فراهم كردن وضعيت رفاهي متخصصان جديد كه دوره خدمت خود را در استان فارس مي گذرانند تلاش مي كند .
دكتر ايمانيه در ادامه با تاكيد بر اهميت پاسخگويي به اعتماد مردم، افزود: جامعه پزشكي بايد تلاش كند تا شأن و حرمت اين موقعيت را حفظ كند و با تلاش و در نظر گرفتن موارد اخلاقي و اعتقادي، پاسخگوي اعتمادي كه مردم به پزشكان از نظر علمي، آموزشي و اعتقادي دارند، باشد.
وي در ادامه با اشاره به اهميت حضور پزشكان متخصص در مراكز بهداشتي درماني، ادامه داد: همكاران ما بايد با رعايت عدالت و اخلاق، فعاليت خود را آغاز كنند و دانشگاه نيز موظف است با برقراري انصاف و تعادل ميان جامعه پزشكان، زمينه حضور توام با اطمينان و آسوده خاطري آنان در در محل خدمت را فراهم نمايند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز اظهار داشت: بهتر است در شروع كار، تعامل و همكاري بين رؤساي بيمارستان ها، شبكه هاي بهداشت و درمان و پزشكان برقرار باشد و با رعايت كامل حق مردم، با احترام و عدالت با هم برخورد كنند.
اين مقام مسئول در ادامه درباره ساعات حضور متخصصان در مراكز درماني، با تاكيد بر حضور منظم پزشكان متخصص در محل كار، تصريح كرد: هر متخصص بايد از ساعات اوليه روز تا پايان وقت اداري در محل خدمت خود حضور داشته باشد و براي عدم اختلال در مواقع ضروري عدم حضور نيز، با همكاري مسئول مربوطه، جايگزين مناسبي در نظر گرفته شود.
دكتر ايمانيه افزود: امسال كشور به 10 قطب تبديل شده كه فسا، بوشهر، شيراز، جهرم و گراش در قطب پنج كشور طبقه بندي شده و مسئوليت اين قطب با دانشگاه علوم پزشكي شيراز است كه چنانچه در مواردي با كمبود متخصص در مراكز درماني مواجه شويم، مي توانيم با همكاري بين مراكز قطب پنج، اين كمبود را برطرف كنيم.
وي در ادامه با اشاره به وظيفه پزشك به عنوان امين و مراقب بيمار، گفت: پزشكاني كه علاوه بر فعاليت در مراكز درماني، مطب شخصي دارند موظف هستند بيماران مراجعه كننده به مراكز درماني را معاينه كرده و در همان مركز نيز به وضعيت بيمار رسيدگي كنند كه در صورت مشاهده عدم رعايت اين موضوع، به شكل قانوني برخورد مي شود.
6113

سرخط اخبار استان‌ها