۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۲۴
کد خبر: 81838335
T T
۰ نفر

واكسيناسيون سرخك و سرخجه در جنوب كرمان آغاز شد

۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۲۴
کد خبر: 81838335

جيرفت - ايرنا - اجراي طرح تكميلي واكسيناسيون سرخك و سرخجه در منطقه جنوب كرمان آغاز شد.

به گزارش ايرنا رئيس دانشگاه علوم ‌پزشكي جيرفت روز شنبه در آيين آغاز اجراي اين طرح كه به صورت نمادين در دبستان شاهد جيرفت برگزار شد گفت: بيش از 180 هزار كودك 9 ماه تا 15 سال در جنوب كرمان بايد واكسن مورد نظر را دريافت كنند كه اميدواريم اطلاع رساني خوبي در اين راستا شود و مردم همكاري كنند.
محمدرضا محمدي ‌ساردو افزود: اگر كودكي در طرح قبلي موفق نشده به دريافت واكسن نشده است در اين مرحله واكسن را دريافت مي كند.
وي بيان كرد: طرح تكميلي واكسيناسيون سرخك و سرخجه از امروز به مدت دو هفته در جنوب كرمان اجرا مي‌ شود.
وي با اشاره به حضور اتباع بيگانه در منطقه جنوب كرمان تصريح كرد: وجود اين افراد كار را براي تامين سلامت جامعه سخت مي كند و از طرفي واكسيناسيون كودكاني كه در منزل هستند مشكل است و حجم كار بالا مي رود اما تلاش دانشگاه علوم پزشكي جيرفت اين است تمام جمعيت مورد نظر اين واكسن را دريافت كنند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي جيرفت برگزاري بزرگترين مانور مقابله با بلاياي طبيعي دانشگاه هاي علوم پزشكي قطب جنوب ‌شرق را در جيرفت يك كار بسيار ارزشمند دانست و افزود: اين مانور به گفته وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به همه اهدافش رسيد و و بهتر از آنچه كه فكر مي‌ كرديم برگزار شد.
وي گفت: براساس ارزيابي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در مجموع دانشگاه علوم ‌پزشكي جيرفت عملكرد بسيار خوبي داشته است.
محمدي ساردو اظهار كرد: اين مانور دستاوردهاي خوبي داشت و خيلي از نقاط ضعف را برطرف و همچنين بسياري از امكانات و تجهيزات لازم و مورد نياز براي مواقع بحران را تامين كرديم.
وي با اشاره به بازديد وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از بيمارستان ها و مراكز درماني جنوب كرمان افزود: اين بازديدها براي منطقه دستاوردهاي خوبي داشت و براي تقويت دانشگاه قو‌ل‌هاي زيادي داده شد.
دانشگاه علوم پزشكي جيرفت مستقل از استان هفت شهرستان جيرفت، كهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب، فارياب و عنبرآباد را با جمعيت بيش از يك ميليون نفر زير پوشش دارد.
7438/3028