۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۲۲:۲۷
کد خبر: 81837061
T T
۰ نفر
قاضی زاده هاشمی: بخش بهداشت و درمان جنوب كرمان ارتقا می یابد

جیرفت - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به وجود محرومیت در جنوب استان كرمان گفت: همه تلاش خود را به كار خواهیم بست تا بخش بهداشت و درمان این منطقه ارتقا یابد.

به گزارش ایرنا، «سید حسن قاضی زاده هاشمی» عصر جمعه در نشستی با نمایندگان مردم جنوب استان كرمان در مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه های علوم پزشكی جیرفت و كرمان افزود: بنده سال 61 در این منطقه حضور داشتم و محرومیت این منطقه را درك می كنم و امیدواریم بتوانیم برای این منطقه كاری از پیش ببریم.
وی با اشاره به نیاز افزایش تخت در بیمارستان 12 فروردین كهنوج تصریح كرد: برای توسعه بخش های این بیمارستان علاوه بر آنچه كه تخصیص می دهند، اعتبار دیگری اختصاص داده خواهد شد تا قدری از مشكلات مردم حل شود.
وی با تاكید بر راه اندازی بیمارستان رودبار جنوب گفت: بیمارستان 24 تختخوابی برای این شهرستان كم است لذا باید برنامه ریزی شود تا تعداد تخت های بیمارستان افزایش یابد یا اعتبار ویژه ای پیش بینی و بخش زنان و زایمان نیز در این بیمارستان احداث شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اتمام كار ساخت بیمارستان قلعه گنج و تحویل آن به دانشگاه علوم پزشكی جیرفت گفت: این بیمارستان باید تجهیز و تا 22 بهمن راه اندازی شود.
وی با اشاره به شیوع فشار خون و مشكلات مطرح شده در زمینه آب شرب شهرستان كهنوج افزود: یك طرح تحقیقاتی در زمینه شیوع بیماری فشار خون باید اجرا شود و همچنین امكانات لازم در اختیار دانشگاه علوم پزشكی جیرفت گذاشته خواهد شد تا آب این شهرستان را از نظر املاح و فلزات سنگین مورد بررسی قرار دهد.
وی افزود:‌ اعتباری برای تقویت بخش دیالیز بیمارستان كهنوج اختصاص خواهد یافت.
قاضی زاده هاشمی تصریح كرد: پرداختی های پرستاران، پزشكان و كادر درمانی دانشگاه جیرفت در اسرع وقت پیگری خواهد شد.
وزیر بهداشت گفت: دانشگاه های این منطقه به ویژه جیرفت در پرداخت ها در اولویت قرار خواهند گرفت و در اختصاص اعتبارات، جنوب كرمان و جیرفت مقدم بر مركز استان است.
وی افزود: پایگاه های سلامت كه استیجاری هستند اگر بتوانند زمینی تهیه كنند اعتبار برای ساخت آنها آماده است كه می توانند از این اعتبار استفاده كنند.
وی با اشاره به انتقال دانشجویان یا پزشكان مناطق محروم به سایر نقاط كشور گفت: تاكنون هیچ انتقالی را از مناطق محروم امضا نكرده ام.
وی افزود، به ویژه از استان های كرمان، جنوب كرمان، كردستان و سیستان و بلوچستان حتی یك نفر را انتقال نداده ام.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: طرح بومی گزینی دانشجویان یكی از طرح های بسیار مناسب برای ماندگاری پزشكان در كشور است كه تا هشت سال آینده كه دانشجویان فارغ التحصیل می شوند مشكلات انتقالی و سایر مشكلات حل می شود.
سید حسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه وارد جنوب كرمان شد و پس از بازدید از مراكز بهداشتی و درمانی شهرستان های منوجان، قلعه گنج و كهنوج از روند برگزاری بزرگترین مانور عملیاتی و غیر نظامی مقابله با بلایای طبیعی كشور در جیرفت دیدن كرد.
7438/3028**1613
۰ نفر