۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۲۱:۴۳
کد خبر: 81837043
T T
۰ نفر
قاضي زاده هاشمي: بخش بهداشت و درمان جنوب كرمان ارتقا مي يابد

جيرفت - ايرنا - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به وجود محروميت در جنوب استان كرمان گفت: همه تلاش خود را به كار خواهيم بست تا بخش بهداشت و درمان اين منطقه ارتقا يابد.

به گزارش ايرنا سيد حسن قاضي زاده هاشمي عصر جمعه در نشستي با نمايندگان مردم جنوب استان كرمان در مجلس شوراي اسلامي و روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي جيرفت و كرمان افزود: بنده سال 61 در اين منطقه حضور داشتم و محروميت اين منطقه را درك مي كنم و اميدواريم بتوانيم براي اين منطقه كاري از پيش ببريم.
وي با اشاره به نياز افزايش تخت در بيمارستان 12 فروردين كهنوج تصريح كرد: براي توسعه بخش هاي اين بيمارستان علاوه بر آنچه كه تخصيص مي دهند، اعتبار ديگري اختصاص خواهيم داد كه بتوانند قدري مشكلات مردم را حل كنند.
وي با تاكيد بر راه اندازي بيمارستان رودبار جنوب گفت: بيمارستان 24 تختخوابي براي اين شهرستان كم است لذا بايد برنامه ريزي شود تعداد تخت هاي بيمارستان افزايش يابد يا اعتبار ويژه اي اختصاص يابد و بخش زنان و زايمان در داخل بيمارستان احداث شود.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اتمام كار ساخت بيمارستان قلعه گنج و تحويل آن به دانشگاه علوم پزشكي جيرفت گفت: تاكيد كردم كه اين بيمارستان تجهيز شود و تا 22 بهمن راه اندازي مي شود تا مردم بتوانند استفاده كنند.
وي با اشاره به شيوع فشار خون و مشكلات مطرح شده در زمينه آب شرب شهرستان كهنوج افزود: يك طرح تحقيقاتي در زمينه شيوع بيماري فشار خون اجرا شود و مشكل بررسي و همچنين امكانات لازم در اختيار دانشگاه علوم پزشكي جيرفت گذاشته خواهد شد تا آب اين شهرستان را از نظر املاح و فلزات سنگين مورد بررسي قرار دهد ضمن اين كه اعتباري براي تقويت بخش دياليز بيمارستان كهنوج خواهيم گذاشت.
قاضي زاده هاشمي تصريح كرد: پيگري پرداختي هاي پرستاران، پزشكان و كادر درماني دانشگاه جيرفت را در اسرع وقت انجام مي دهيم و دانشگاه هاي اين منطقه بويژه جيرفت را در پرداخت ها در اولويت قرار خواهيم داد و در اختصاص اعتبارات جنوب كرمان و جيرفت مقدم بر مركز استان است.
وي گفت: پايگاه هاي سلامت كه استيجاري هستند اگر بتوانند زمين تهيه كنند اعتبار براي ساخت و ثابت كردن آنها آماده است كه مي توانند استفاده كنند و اولويت را براي اين منطقه خواهيم گذاشت.
وي با اشاره به انتقال دانشجويان يا پزشكان مناطق محروم به ساير نقاط كشور بيان كرد: تاكنون هيچ گونه انتقالي را از مناطق محروم امضا نكرده ام و بويژه از استان هاي كرمان، جنوب كرمان، كردستان و سيستان و بلوچستان حتي يك نفر را انتقال نداده ام.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: طرح بومي گزيني دانشجويان يكي از طرح هاي بسيار مناسب براي ماندگاري پزشكان در كشور است كه تا هشت سال آينده كه دانشجويان فارغ التحصيل مي شوند مشكلات انتقالي و ساير مشكلات حل مي شود.
سيد حسن قاضي زاده هاشمي امروز جمعه وارد جنوب كرمان شد و پس از بازديد از مراكز بهداشتي و درماني در شهرستان هاي منوجان، قلعه گنج و كهنوج از روند برگزاري بزرگترين مانور عملياتي و غير نظامي مقابله با بلاياي طبيعي كشور در جيرفت ديدن كرد.
7438/3028