۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴
کد خبر: 81833976
T T
۰ نفر
34 رشته دانشگاه فنی و حرفه ای نیازی به آزمون ندارند

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: هم اكنون برای جذب دانشجو در 34 رشته از 95 رشته كاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای نیازی به كنكور نیست، چرا كه متقاضی كمتری به سبب نبود بازار كار در كشور دارد.

مسعود شفیعی در بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی ایرنا اظهار داشت: 24 آبان ماه امسال پنجمین سالگرد دانشگاه فنی و حرفه ای را با حضور سه وزیر دولت یازدهم در هتل المپیك برگزار می كنیم.
وی با بیان این اینكه این همایش در دو محور اصلی برگزار خواهد شد، گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه با نهادهای مختلفی همچون مبنا، پتروشیمی، مخابرات، وزارت نیرو و غیره در دستور كار دانشگاه قرار دارد و طی جلساتی كه با آنان داشتیم بنا شده تا نیروهای مورد نیاز آنها را تربیت كنیم.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: همچنین مقرر شده رشته هایی كه در این دانشگاه نداریم و وزارتخانه های كشور به آنها نیاز دارند؛ در آینده نزدیك راه اندازی كنیم.
وی ادامه داد: سعی شده مراكز جدیدی را به عنوان فناوری های جدید راه اندازی كنیم تا دانشجویان بتوانند در این مراكز، فناوری های جدید را برای نهادهای مختلف شناسایی كنند.
شفیعی درمورد اهداف حوزه بین المللی دانشگاه نیز خاطرنشان كرد: تمایل داریم با كشورهای توسعه یافته در ارتباط باشیم؛ به ویژه در حوزه فنی و حرفه ای كه یكی از كشورهای عمده در این زمینه آلمان است.
وی اظهار داشت: معتقدیم یك تكنسین فارغ التحصیل شاغل در بازار كار؛ ارزش بیشتری از یك دكترای بدون كار دارد.
وی با بیان اینكه 70 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار كار می شوند، گفت: این آمار خوبی است، اما برای افزایش این رقم باید طرف دیگر این معادله یعنی بازار كار نیز در این راستا فعال باشد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: شغل هایی كه كشور به آن نیاز دارد در هیچ مركز و نهادی ثبت شده نیست و بر همین اساس به دفعات به وزارتخانه های مختلف مراجعه كرده ایم و خواستار آمار شغلی شده ایم.
وی گفت: بخش عمده ای از این آمارها باید از جانب وزارت صنعت ارائه شود اما به سبب خصوصی سازی سال های اخیر هیچ آماری در این زمینه وجود ندارد.
شفیعی افزود: هم اكنون طی جریان خصوصی سازی در كشور برخی از شركت های بزرگ دولتی نیز نیمه خصوصی شده اند و همین امر یكی دیگر از دلایل نبود آمار به شمار می رود.
وی ادامه داد: در این خصوص باید سیستم راه اندازی شود به گونه ای كه صنعت كشور نیازهای خود را بیان كند تا دانشگاه ها به سمت تربیت نیرو بروند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در ادامه با تاكید بر اهتمام بر نزدیكی بیشتر به اتحادیه ها و صنوف كشور اظهار كرد: هم اكنون ماهانه جلساتی را با اتحادیه ها در استان های كشور برگزار می كنیم به گونه ای كه ماه گذشته این همایش در شیراز برگزار شد.
وی درمورد رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای نیز گفت: هم اكنون حدود 95 رشته كاردانی داریم كه تعدادی از این ها كه به مرور زمان متقاضی كمتری دارند از كنكور خارج شده است.
شفیعی افزود: هم اكنون برای جذب دانشجو در 34 رشته از 95 رشته كاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای نیازی به كنكور نیست چرا كه متقاضی كمتری به سبب نبود بازار كار در كشور دارند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان این كه حدود 30 موضوع جدید در برنامه های استراتژیك این دانشگاه مدنظر قرار داده شده است، گفت: رشته هایی همچون هسته ای ، نانو ، هوافضا و رباتیك در آینده ای نزدیك راه اندازی خواهد شد.
فراهنگ**9187**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ