۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۰۹
کد خبر: 81831269
T T
۰ نفر
معاون وزیربهداشت: دانشگاه علوم پزشكی تبریز جزء سه دانشگاه برتر كشور است

تبریز- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منایع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: دانشگاه علوم پزشكی تبریز جزء سه دانشگاه برتر از دیدگاه این معاونت است و قابلیت تبدیل به قطب آموزشی در تدوین دوره های آموزشی مدیریت كیفیت جامع را دارد.

سید علی صدرالسادات روز دوشنبه در نخستین جشنواره یك روزه كیفیت و تقدیر از عملكرد برتر دانشگاه علوم پزشكی تبریز افزود: باید از كسانی كه به بحث ارتقای كیفیت می پردازند قدردانی كرد و اقدامات و فعالیت های آن ها را نقد و از عملكرد مثبت آنان به عنوان الگویی برای فعالیت های آتی استفاده برد.
وی با بیان اینكه در برگزاری این گونه جشنواره ها نباید به بحث كردن صرف اكتفا كرد، ادامه داد: ارائه راهكارها و پیشنهادات عملی در جشنواره ها از مهم ترین ضروریات است كه باید بیش از پیش به آن توجه كرد.
صدرالسادات اظهار كرد: مقوله كیفیت، موضوع جدیدی نیست ولی باید هر روز از زاویه جدیدی با در نظر گرفتن نیازها و اقتضائات جامعه به آن پرداخت.
وی افزود: برای افزایش كیفیت گرایی در حوزه معاونت توسعه باید به سوالاتی همچون مشتری چه نیازی دارد و شاخص های كیفیت گرایی چیست، پاسخ داد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه باید نیازهای مشتریان را به نیازهای پایه، نیازهای عملكردی و نیازهای مشعوف ساز تقسیم كرد، افزود: ما باید نگاه كیفی به بحث فرآیندها داشته باشیم؛ نگاه كاربردی به كیفیت این نیست كه به صورت كمی به مباحث بپردازیم بلكه باید از ابزارهای مناسبی برای اجرا و اندازه گیری استفاده كنیم و شاخص های كیفیت گرایی را افزایش دهیم.
وی گفت: باید تعدادی شاخص های عملكرد ارزیابی و برداشتی برای خود داشته باشیم و با مقایسه وضعیت گذشته و حال، فعالیت های خود را به بهترین شكل ممكن پیش ببریم.
صدرالسادات اظهار كرد: سیاست گذاری، فناوری آموزشی، مقررات، منابع مالی، ساختار سازمانی، قوانین و مقررات، منابع فیزیكی، منابع انسانی ، مهم ترین مولفه های حوزه ستادی است.
وی با تاكید بر لزوم مشاركت سازمانی در راستای كیفی سازی خدمات، این امر را زمینه ساز افزایش فعالیت های كیفی دانست و گفت: یكی از فعالیت های بنیادی كه تا كنون توجه چندانی به آن نشده است، بحث پرورش استعدادها، كارشناسان و مدیران در سطوح مختلف مدیریتی برای افزایش فعالیت های كیفی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تبریز نیز در این جشنواره گفت: فعالیت های ارزشمندی طی دو سال گذشته در ابعاد فیزیكی و حركت های نوینی در قالب طرح تحول نظام سلامت هم در بعد نرم افزاری و هم ایجاد زیر ساخت های خوب در این دانشگاه انجام شده است.
محمد حسین صومی ادامه داد: در حدود 100 طرح عمرانی با بیش از دو هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب در این دانشگاه وجود دارد و همچنین در تامین تجهیزات توفیقات نسبی داشته ایم.
وی خاطرنشان كرد: برگزاری این جشنواره طلیعه ای برای افزایش فعالیت های نرم افزاری بیشتر در دانشگاه علوم پزشكی تبریز است.
صومی اظهار كرد: تمامی سعی خود را به كار می گیریم كه به تعهدات خود در بعد ایجاد زیر ساخت های لازم برای دانشگاه عمل كنیم كه در این خصوص، توسعه متوازن دانشگاه را ادامه خواهیم داد و در بعد نرم افزاری نیز نهایت تلاش خود را به كار می گیریم كه دانشگاه را به یك محیط كاملا علمی تبدیل كنیم.
نخستین جشنواره كیفیت و تقدیر از عملكرد برتر دانشگاه علوم پزشكی تبریز امروز با هدف همفكری در كیفی سازی ارایه خدمات به مشتریان و تجلیل از الگوهای برتر در این زمینه برگزار شد.
/1352/6120
۰ نفر