۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱
کد خبر: 81831248
T T
۰ نفر

ماهواره تدبیر 2 تا پایان سال 94 تحویل می شود

۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱
کد خبر: 81831248
ماهواره تدبیر 2 تا پایان سال 94 تحویل می شود

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علم و صنعت ایران از تكمیل و تحویل ماهواره تدبیر 2 برای پرتاب به فضا، تا قبل از پایان امسال خبر داد.

دكتر محمدعلی برخورداری روز دوشنبه در بازدید از غرفه ایرنا در بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سه دانشگاه علم و صنعت ایران، صنعتی امیركبیر و صنعتی شریف در زمینه طراحی و ساخت ماهواره در كشور فعالیت می كنند كه دانشگاه علم و صنعت در این زمینه پیشتاز است.
وی افزود: ما اولین دانشگاهی بودیم كه حدود سه سال قبل، اولین ماهواره ساخت خود را تحویل دادیم كه با موفقیت به فضا پرتاب شد و دومین ماهواره خود را نیز سال گذشته تكمیل كرده و تحویل دادیم.
برخورداری با بیان اینكه تصمیم گیری درباره زمان و چگونگی پرتاب ماهواره ها در حیطه اختیارات سازمان فضایی است، خاطرنشان كرد: سومین ماهواره دانشگاه علم و صنعت كه از دو تای قبلی به مراتب پیشرفته تر است در دست ساخت قرار دارد و تا قبل از پایان امسال، تكمیل خواهد شد.
وی تصریح كرد: قبل از تحویل، تست های متعددی بر روی ماهواره انجام می شود كه قابلیت های آن در زمینه های مختلف برای پرتاب به فضا مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرد.
به گفته برخورداری، تصویربرداری از زمین ماموریت اصلی ماهواره های ساخته شده در دانشگاه علم و صنعت است كه با ساخت هر نسل جدید از ماهواره، وضوح تصویربرداری و همچنین زمان ماندگاری ماهواره در فضا افزایش یافته است.
بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار 'نقد منصفانه؛ پاسخ مسوولانه' از روز شنبه 16 آبان ماه در محل مصلی امام خمینی تهران آغاز به كار كرده و تا جمعه 22 آبان ادامه خواهد داشت.
علمی**1055**1440
۰ نفر