كمك به توسعه و ترويج فرهنگ و آداب و رسوم بومي مورد توجه قرار گيرد

مراغه – ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: مهمترين موضوع كليدي حوزه فرهنگ در سند تدبير و توسعه استان، كمك به توسعه و ترويج فرهنگ و آداب و رسوم بومي و محلي است.

علي اكبر صفي پور، روز شنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان هشترود افزود: موضوع فرهنگ، آداب و رسوم بومي بايد مورد توجه اعضاي شوراي فرهنگ عمومي شهرستان ها قرار گيرد تا با ارايه يك برنامه شاخص در سطح ملي، زمينه تعالي آن ها فراهم شود.
وي با تاكيد بر اينكه فرهنگ عمومي نياز به تكرار و ارزش دادن است اظهار كرد: بايد به فرهنگ اجداد خود بها و ارزش دهيم حتي اگر باب ميل ما نباشد.
صفي پور، با تاكيد به برگزاري منظم شوراي فرهنگ عمومي شهرستان ها، گفت: اجراي مصوبات اين شورا بر اساس قانون لازم است.
وي، از برگزاري 43 جلسه شوراي فرهنگ عمومي با 102 موضوع مورد بحث و 271 مصوبه در شش ماهه گذشته در استان و شهرستان ها خبر داد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي از ايجاد شعبه هاي بنياد فرهنگ، هنر و ادب آذربايجان در استان هاي آذري نشين خبر داد و گفت: اين بنياد متعلق به آذري زبان هاي كل كشور است و همه بايد از توانمندي هاي آن استفاده كنند.
فرماندار هشترود نيز در اين جلسه خواستار سرعت بخشي در آسفالت جاده هشترود – مراغه شد و گفت: پيمانكار اين طرح بايد آسفالت اين جاده را تا شروع فصل بارندگي و يخبندان به اتمام برساند.
حسن مستفيد، افزود: اين جاده به قتل گاه تبديل شده و هر از چند گاهي شاهد تصادف هاي ناگوار در اين مسير هستيم كه بايد هرچه زودتر آزاد راه هشترود - مراغه از سمت هشترود نيز شروع شود.
وي با اشاره به نزديكي به انتخابات مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: استفاده از اموال دولتي براي تبليغ يا تخريت داوطلبان مجلس شوراي اسلامي ممنوع بوده و با افراد خاطي برخورد مي شود.
امام جمعه هشترود نيز در اين جلسه خواستار احداث سالن چند منظوره در اين شهرستان شد و گفت: هنرمندان اين شهرستان از نبود سالن چند منظوره شاكي هستند.
حجت الاسلام علي رحيمي، از كمبود فضاهاي كتابخانه ديجيتال و مجهز در اين شهرستان انتقاد كرد و افزود: خيران مي توانند با احداث كتابخانه ديجيتال در اين شهرستان گام موثري در ارتقاي فرهنگ مطالعه بردارند.

*** مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي: عكاسان بايد در راه نشر و گسترش ارزش هاي اسلامي و دفاع مقدس تلاش كنند
علي اكبر صفي پور، روز شنبه در آيين تجليل از عكاسان برتر عكس روز قدس شهرستان هشترود، هنر عكاسي را ثبت لحظه هاي ناب و به ياد ماندني دانست و افزود: هنرمندان عكاس بايد در ثبت وقايع و لحظه هاي به ياد ماندني آثار خلق كنند.
براي مسابقه عكاسي روز قدس هشترود، 12 هنرمند و عكاس با ارسال 60 قطعه عكس از مراسم هاي راهپيمايي اين روز شركت كرده بودند.
عكس هاي جليل دين محمدي، مهدي اسمعيل نژاد و محمدرضا جمشيدي پس از داوري به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را كسب و از آنان تجليل بعمل آمد.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعيت در 120 كيلومتري جنوب شرقي تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.
7486/8023/6183