۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۹:۳۸
کد خبر: 81827901
T T
۰ نفر
گزارش رویترز از كاهش بیش از چهار درصدی قیمت نفت در بازارهای جهانی

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز اعلام كرد، در هفته جاری میلادی قیمت نفت خام در بازارهای جهانی بیش از چهار درصد كاهش پیدا كرد. این سومین هفته در یك ماه اخیر است كه قیمت هفتگی نفت در بازارهای جهانی كاهش می یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویتز، در پنج روز كاری هفته جاری میلادی، قیمت نفت برنت دریای شمال در بازار آیس فیوچرز لندن 4.2 درصد كاهش یافت و نفت خام آمریكا نیز یك كاهش پنج درصدی را در بازار نایمكس این كشور تجربه كرد، زیرا ذخایر انباری نفت خام در آمریكا برای ششمین هفته متوالی افزایش پیدا كرد.
دیروز (جمعه) نیز قیمت نفت در پایان معاملات بازارهای جهانی، به دلیل افزایش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای اصلی و انتظار افزایش نرخ بهره در آمریكا، بیش از دو درصد كاهش یافت.
پس از آنكه گزارش وزارت كار آمریكا نشان داد سطح اشتغال این كشور در ماه اكتبر (9 مهر الی 9 آبان) از رشد خوبی برخوردار بوده و بیشترین رشد خود از دسامبر 2014 را تجربه كرده است، انتظار افزایش نرخ بهره در این كشور قوت گرفت و نرخ برابری دلار در مقابل مجموعه ارزهای اصلی، ركورد 6.5 ماهه خود را شكست.
قیمت نفت برنت دریای شمال كه یك قیمت پایه جهانی برای نفت محسوب می شود، در پایان معاملات دیروز بازار آیس فیوچرز لندن، 56 سنت یا 1.2 درصد كاهش یافت و به 47.42 دلار در هر بشكه رسید.
هر بشكه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریكا نیز دیروز به هنگام بسته شدن بازار نایمكس این كشور با 91 سنت با دو درصد كاهش نسبت به روز گذشته به 44.29 دلار رسید.
«كریس جرویس» تحلیلگر شركت مدیریت ریسك كپراك گفت: آمارهای جدید مدیریت اطلاعات انرژی (ایی.آی.ای) كه پیش بینی می شود بیانگر افزایش ذخایر انباری نفت این كشور در هفته جاری باشند در كنار گمانه زنی ها در مورد اینكه اوپك در نشست آتی خود سیاست فعلی خود را تغییر نخواهد داد، بر این نكته تاكید می كند كه بازار جهانی نفت بسیار ضعیف است.
اقتصام(6)1063 ** 2023

سرخط اخبار جهان