۱۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰
کد خبر: 81826323
T T
۰ نفر
سرمایه گذاری شركت فیوز فرانسه در صنعت آلومینیوم ایران

تهران - ایرنا - شركت فیوز فرانسه برای احداث كارخانه آندسازی صنعت آلومینیوم، در ایران سرمایه گذاری می كند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ قائم مقام و رییس بخش خاورمیانه شركت فیوز (FIVES Group) در آستانه سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه در دیداری با مهدی كرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو، این پیشنهاد را اعلام كرد.
بر اساس تفاهمی كه این شركت فرانسوی با ایمیدرو انجام داده مقرر شده است كه دو طرف با ایجاد شركت مشترك، سرمایه گذاری برای ساخت كارخانه تولید آند را انجام دهند.
به گفته قائم مقام شركت فیوز، توافق ایران و گروه موسوم به پنج به علاوه یك زمینه های متعددی را برای سرمایه گذاری شركت های خارجی در ایران فراهم كرده و شركت های فرانسوی از جمله فیوز نیز خواهان افزایش همكاری ها با ایران و سرمایه گذاری در طرح های صنایع معدنی ایران به ویژه آلومینیوم شده است.
آند كه ماده اصلی آن از كك نفتی تشكیل شده است كه در فرآیند احیای آلومینیوم، نقش حیاتی در خطوط تولید این فلز استراتژیك دارد.
گروه فیوز، طراحی، تامین تجهیزات و ماشین آلات و نیز فرایند خطوط تولید صنایع بزرگ دنیا از جمله آلومینیوم، فولاد، شیشه، خودرو، صنایع هوایی، سیمان، انرژی و امور پشتیبانی را بر عهده دارد.
اقتصام(1)1108**1581
۰ نفر