۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸
کد خبر: 81818890
T T
۰ نفر

سیف : استقراض دولت از بانك مركزی صحت ندارد

۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸
کد خبر: 81818890
سیف : استقراض دولت از بانك مركزی صحت ندارد

زنجان - ایرنا - رئیس كل بانك مركزی گفت: موضوع استقراض دولت از بانك مركزی صحت ندارد.

ولی الله سیف روز شنبه در حاشیه بهره برداری از واحد صنعتی آنا كیمیا منگنز زنجان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بانك مركزی اجرای یك برنامه خروج از ركود را با تحرك بخشی به تولید در نظر دارد تا به این طریق اقداماتی را انجام دهد كه منجر به تحریك تقاضا شود.
وی یادآورشد: بانك مركزی با این حركت می تواند فضای جدیدی در تولید ایجاد كند.
رئیس كل بانك مركزی گفت: یكی از اقداماتی كه این بانك در نظر دارد برای حمایت از تولید انجام دهد، خرید دین اسناد ناشی از فروش مدت دار محصولات تولیدی داخلی است.
سیف خاطرنشان كرد: به این طریق كه بانك‌ها كارت اعتباری خرید كالای داخلی را برای هموطنان صادر می كنند و به آنان 18 ماه فرصت داده می شود تا اقدام به خرید كالای با دوام مصرفی تولید داخل كنند.
وی ادامه داد: حداكثر ارزش درنظر گرفته شده برای این كارت اعتباری 10 میلیون تومان است كه متناسب با درآمد هر فرد صادر می شود.
رئیس كل بانك مركزی به جریان تقسیط مجدد یا استمهال وام‌های صنایع بدهكار به سیستم بانكی اشاره كرد و گفت: یك مكانیزم وجود دارد كه در سطح استان‌ها به ریاست استاندار شكل می گیرد و در آن نسبت به این نوع تقاضاها بررسی‌های لازم انجام می شود.
سیف افزود: در صورتی كه پس از بررسی‌ها واحد صنعتی حائز شرایط باشد می تواند از فرصت تقسیط مجدد یا استمهال استفاده كند.
وی یادآورشد: در حركت جدیدی كه بانك مركزی به تازگی انجام می دهد، بیشتر بر روی اسناد فروش كالاهای تولیدی مدت دار تاكید دارد.
به گفته رئیس كل بانك مركزی، بانك‌ها این اسناد را خریداری و برمبنای آن عمل می كند.
1300/6085/1352
۰ نفر