۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۰۱
کد خبر: 81817368
T T
۰ نفر

خسارت سیل به 20هزار واحدمسكونی ایلام

۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۰۱
کد خبر: 81817368
خسارت سیل به 20هزار واحدمسكونی ایلام

ایلام- ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار ایلام اعلام كرد: درنتیجه وقوع سیلاب ‌در سطح شهر ایلام 20 هزار واحد مسكونی و یك هزار دستگاه خودرو خسارت دیده اند.

شاپور پولادی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا همچنین از تخریب تاسیسات چشمه گل گل شهر ایلام (تامین كننده 45 درصد آب شهر ایلام) خبر داد و افزود: در سطح شهر ایلام 20 كیلومتر مسیل نیز تخریب و برخی نیز در آستانه تخریب قرار دارند.
وی میزان برآوردهای اولیه از وقوع سیل در این استان را شش هزار میلیارد ریال اعلام و بیان كرد:این برآورد اولیه از وقوع سیلاب است و كارشناسان ما باید بررسی‌های لازم در این خصوص را انجام دهند.
پولادی یادآور شد: برآورد مذكور، تنها مربوط به گزارش ها و برآوردهای اولیه بوده و هنوز جمع‌بندی نهایی انجام نشده است.
وی اضافه كرد: كمیته های ارزیاب با مراجعه به منازل مردم و بر اساس فرمت مربوطه میزان خسارت های ناشی از وقوع سیل را ارزیابی خواهند كرد.
پولادی از مردم خواست در 48 ساعت آینده در حاشیه پل ها و مناطقی كه آبگیری بیشتری دارد، سكونت نكرده و در صورت نیاز از اماكن عمومی همچون مدارس و مساجد یا منازل اقوام برای سكونت استفاده كنند.
بارش 230 میلی متر باران در 48 ساعت گذشته در شهر ایلام موجب اخلال در زندگی عادی و روزانه مردم شده است.
به علت بارش شدید باران فعالیت همه مراكز آموزشی، دستگاه های اجرایی و دولتی و بانك های ایلام امروز پنجشنبه در پی اعلام ستاد بحران تعطیل بود، پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد و براساس اعلام ستاد مدیریت بحران بر اثر وقوع سیل سه نفر كشته و یك نفر هم مفقود شده است.
هم اكنون شبكه آب شرب 50 درصد مناطق شهر ایلام قطع است و آبرسانی به صورت سیار انجام می شود كه علت قطع شبكه آب شرب این مناطق گل آلود شدن آب سد ایلام و چشمه گل گل به عنوان منابع تامین آب شرب شهر ایلام اعلام شده است.ك/3
3032/9002/1904
۰ نفر