۵ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۴۵
کد خبر: 81814773
T T
۰ نفر
شهرداری ها چهره شهرها را تغییر دهند / برخورد با شهرداران ناتوان

اردبیل - ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت : هرسه ماه یك بار عملكرد شهرداری ها رصد می شود و اگر تغییراتی در چهره شهرها دیده نشود برابر قانون با افراد ناتوان برخورد می شود.

علی آذرنژاد روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پارس آباد افزود: بسیاری از مشكلات در حوزه شهری پارس آباد از ساخت و سازهای بی رویه ناشی می شود از این روی منبعد احداث حتی یك مورد بنا از راه خلاف قانون و غیر مجاز پذیرفتنی نیست.
وی با بیان اینكه پارس آباد، دومین شهر پرجمعیت و بزرگ استان اردبیل و اصلاندوز از شهرهای مهم استان محسوب می شود، ابراز امیدواری كرد با شروع به كار شهرداران جدید شاهد تحول، رونق و نشاط بیشتر این شهرها باشیم.
وی با بیان اینكه نباید وقفه ای در فعالیت شهرها ایجاد شود، ادامه داد: شهرداران باید با تمام توان و بهره گیری اصولی از تمام ظرفیت ها و امكانات موجود، در زیباسازی و عمران شهری تلاش كنند.
آذرنژاد با انتقاد از نظافت و پاكیزگی شهر پارس آباد گفت: در بحث نظافت این شهر آنطور كه باید عمل نشده است و نیاز است در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد.
او با تاكید بر اینكه در توافق با پیمانكاران و واگذاری امور به شركت های خصوصی، حق و حقوق شهرداری ها لحاظ شود، اضافه كرد: تمام واگذاری ها باید در چارچوب قانون و با رعایت حق و حقوق شهرداری صورت بگیرد.
وی نظارت بر حسن اجرای تصمیم هاو مصوبات در امور شهرداری ها را وظیفه اصلی شوراهای اسلامی شهر عنوان كرد و گفت: تداخل در امورات شورا و شهرداری و مداخله شورا و شهردار در كارهای یكدیگر به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی با بیان اینكه میزان اعتبار تخصیصی دولت به شهرداری های اصلاندوز و پارس آباد، بیشتر از رقم وصولی شهرداری های این دو شهر است، از شهرداران جدید این دو منطقه خواست در ایجاد درآمد پایدار اهتمام جدی داشته باشند.
معاون عمرانی استاندار اردبیل افزود: توجه به كیفیت در اجرای پروژه های عمران شهری از جمله آسفالت ریزی خیابان ها و معابر عمومی، اولویت بندی كارها در حوزه شهری، مشاركت دادن اهالی، كسبه و اصناف در زیباسازی شهر، مطالعه طرح جمع آوری آب های سطحی و سپس اجرای آن، حل مشكل سد معبر سد معبر و مطالعه طرح ترافیك شهر با همكاری پلیس از دیگر مواردی است كه از شهردار جدید و شورای شهر پارس آباد انتظار داریم برای تحقق آنها تلاش كنند.
مهدی احمدی فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در این جلسه گفت كه شهرداران در خصوص مدیریت كلان شهری با برنامه ریزی فنی و كارشناسی شده و با كنار گذاشتن ملاحظات شخصی یا طایفه ای در جهت حل مشكلات شهری و شهروندان اقدام كنند.
وی افزود: شهرداران بایستی در بحث نظافت عمومی و جمع آوری زباله ،جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز ،ساماندهی میدان میوه و تره بار و سد معبر و همچنین نظارت كیفی به پیمانكاران بیشتر دقت كنند.
در این جلسه خیرالله سربلند بعنوان شهردار پارس آباد و سعید قادری بعنوان شهردار اصلاندوز معرفی شدند.
6016/7121

سرخط اخبار استان‌ها