۲ آبان ۱۳۹۴، ۸:۳۶
کد خبر: 81810525
T T
۰ نفر
استاندارگلستان: قيام عاشورا الگوي مبارزه با باطل درهمه زمان ها است

گرگان -ايرنا- استاندار گلستان گفت: انقلاب امام حسين(ع) و قيام عاشورا مدل و الگوي مبارزه با باطل در همه زمان ها ومكان ها بوده و ما مسئول تبيين و معرفي اين الگو براي تمام دنيا هستيم.

حسن صادقلو در آيين سوگواري شب عاشورا درحسينيه صابري شهر مزرعه كتول شهرستان علي آباد با بيان اينكه مكتب امام حسين(ع) دانشگاه نجات از طوفان ها و گمراهي ها مي باشد، اظهارداشت: انقلاب امام حسين(ع) تنها به شيعيان تعلق ندارد و حكمت هاي بي شماري در رفتار بزرگاني همچون حضرت عباس(ع) و حضرت علي اكبر(ع) و تمام شهداي كربلا مي باشد كه بايد تبيين و معرفي گردد.
استاندار گلستان قرائت اصيل اسلام و مكتب امام حسين(ع) را در دست روحانيت بيان كرد و يادآور شد: بايد قرائت اصيل اسلام را از روحانيت دريافت كنيم و نبايد اجازه داد كه مدح ها جاي متن اصيل را بگيرد.
وي يكي از وصف هاي امام حسين(ع) را قتيل العبرات يعني كشته اشك ها دانست و افزود: پيامبر مكرم اسلام (ص) در جايي اشك را اولين نعمت خدا به انسان مي داند و اميرالمومنين (ع) نيز اشك را عامل نورانيت و بازگشت از مسير ارتكاب گناه بيان مي كند.
صادقلو اشك ريختن براي امام حسين(ع) را گريه پيوند با اهداف دانست و گفت: امام حسين(ع) از آن جهت قتيل العبرات است كه تمام اولياء خداوند براي او گريسته اند و هر كس از او ياد كرده براي او گريسته است.
وي، گريه بدليل شكست را بي مناسبت با كربلا و امام حسين(ع) عنوان كرد و افزود: كربلائيان هيچ درخواستي از دشمنان نداشتند و هر نوحه اي از كربلا كه سربلندي را تداعي نكند، ارتباطي به دانشگاه و انقلاب امام حسين (ع) ندارد.
وي يادآور شد: كربلا، دانشگاه عزت و عظمت و بلندي روح است و هرگز خواري و ذلت و تقاضا از دشمن در آن وجود ندارد.
در آيين عزاداري شب عاشوراي حسيني تعداد زيادي از مردم سوگوار و مسئولان استاني وشهرستاني حضور داشتند.
شهرستان علي آباد با چهار شهر علي آبادكتول، فاضل آباد، مزرعه كتول و سنگدوين و 76روستا در 35كيلومتري شرق گرگان واقع بوده و افزون بر 132هزار نفر جمعيت دارد.
1648/1352
۰ نفر