۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۴۱
کد خبر: 81809695
T T
۰ نفر
مبارزات مردم يمن و فلسطين الهام گرفته از جريان كربلاست

قم- ايرنا - آيت الله عبدالله جوادي آملي از مراجع تقليد گفت: مبارزات مردم يمن و فلسطين عليه سعودي ها و اسرائيلي ها، الهام گرفته از جريان كربلاست.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري اسراء، وي روز پنجشنبه در جلسه درس اخلاق در نمازخانه بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء، افزود: اگر يمن عليه آن آل ‌سعود جاهلي دارد مي ‌جنگد با الهام از اسلام كربلايي است، اگر فلسطين دارد با اسرائيل مبارزه مي ‌كند با همين اسلام كربلايي است و اكنون ايران اگر اسلامي است به بركت كربلاست.
آيت الله جوادي آملي با بيان اينكه جريان نهضت كربلا مثل خود اسلام با دو اصل كليت و دوام همراه است، اظهار داشت: عنصر اول در اين نهضت، اين است كه تولي آن حضرت و تبري از دشمنان آن حضرت مثل خود اسلام با دو اصل همراه است.
وي ادامه داد: يكي كليت و يكي دوام؛ يكي همگاني و يكي هميشگي؛ يعني همان‌ طوري كه اسلام با اين دو اصل نازل شده است كه جهان‌ شمول است، براي همه مردم الي يوم القيامه هست ،تولي و تبري نسبت به جريان كربلا هم اين چنين است.
وي با بيان اينكه در ماجراي كربلا بخش وسيعي از دين به اسارت گرفته شده، آزاد شد، بيان كرد: با جريان مبارزه چند ساله علي ‌بن ‌ابي‌طالب(ع) گوشه ‌اي از اين گنجينه آزاد شد و با جريان كربلا بخش وسيعي از اين گنجينه آزاد شد و با جريان امام محمد باقر و امام صادق و ساير ائمه(ع) به تدريج اين گنجينه ‌ها كاملا آشكار شد.
آيت الله جوادي آملي گفت: در تحليل جريان كربلا بايد از روايات خود اهل بيت(ع) كمك گرفت.
اين مرجع تقليد احياي خاورميانه و جامعه اسلامي را از اهداف قيام امام حسين(ع) دانست و بيان داشت: آ‌ن روز هيچ راهي براي احياي خاورميانه نبود، خاورميانه آن روز مكه، مدينه، شام و عراق بود و وجود مبارك سيدالشهدا(ع) بخشي را شخصا تشريف بردند، بخشي را هم پيام دادند، بخشي را مذاكره كردند، بخشي با سر رفتند، بخشي را با اسرا اداره كردند.
وي افزود: لذا هر كس خواست برود گفت برويد ولي بچه ‌هاي من باشند با اينكه يقين داشت اينها به اسارت مي‌روند فرمود اينها بايد باشند، اينها پيام دارند اينها بايد كوفه را اداره كنند، شام را اداره كنند برگشت شام تا مدينه را اداره كنند.
2085/ 1175/ 1257
۰ نفر