۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81805382
T T
۰ نفر
نشست نخست كمیسیون مشترك ایران و 1+5 پایان یافت/ جلسات كارشناسی ادامه دارد

وین - ایرنا - نخستین نشست كمیسیون مشترك ایران و 1+5 كه ساعت 11 و 15دقیقه به وقت محلی - 12 و 30دقیقه به وقت تهران - آغاز شده بود پس از حدود90 دقیقه به كار خود پایان داد.

این كمیسیون در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 تشكیل شد و دستور كار آن « اعلام تشكیل كمیسیون، مرور آخرین تحولات برجام، مرور نحوه اجرای تعهدات طرفین در فاصله روز تصویب و روز اجرایی شدن » بود.
با این حال نشست های كارشناسی در موضوعات مختلف از بعداز ظهر امروز ادامه خواهند داشت.
تیم كارشناسی و فنی ایران از روز شنبه در وین در حال مذاكره است. عراقچی گفت در صورت لزوم كارشناسان تا اخر هفته در وین خواهند ماند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام و معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه درباره نخستین نشست كمیسیون مشترك( برنامه جامع اقدام مشترك) برجام ایران و 1+5 گفت:هدف ما اولا تشكیل این كمیسون مشترك و ثانیا اعلام شروع بكار این كمیسیون مشترك است.
وی ادامه داد : بعد از آنكه مراحل طی شد و همانطور هم كه در روز تصویب اعلام كردیم ،كمیسیون مشترك تشكل جلسه می دهد و مروری بر آخرین تحولات در خصوص گام های بعدی خواهیم داشت و در آخر هم تصمیم گیری در رابطه با اسنادی كه باید آماده شوند از جمله موضوع اراك و موارد دیگر كه انشالله سعی می كنیم برای اجرای تعهدات هر دو طرف آماده شوند .
1553**1599

سرخط اخبار جهان