بابك زنجانی در برخی رسانه ها پول خرج می كند / افزایش 500 هزار بشكه ای صادرات نفت از روز اول لغو تحریم

تهران - ایرنا - وزیر نفت گفت: بابك زنجانی مقداری پول در برخی رسانه ها خرج می كند تا برای خودش پوشش ایجاد كند و این رسانه ها مطالبی را مطرح می كنند كه گویا ما بدهكار شده ایم و بابك زنجانی طلبكار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بیژن زنگنه روز دوشنبه در حاشیه همایش نفت و نیرو در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت پرداخت بدهی های بابك زنجانی، اظهار داشت: پرداخت بدهی وی هیچ پیشرفتی نداشته و وی فقط حرف می زند.
وی با بیان اینكه بابك زنجانی 10 هزار میلیارد تومان به ملت بدهكار است، افزود: او راهی جز پرداخت بدهی های خود ندارد.
وی در ادامه از رسانه ها درخواست كرد كه برای گرفتن طلب های ملت ایران از این بدهكار نفتی همكاری كنند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بازكردن فضا برای نفت ایران توسط نفت اوپك، اظهارداشت: ما برای صادرات نفت خود از كسی اجازه نمی گیریم و تولید خود را وارد بازار خواهیم كرد.
وزیر نفت خاطرنشان كرد: اوپك با عقلانیتی كه داراست زمینه بازگشت آرام ما به بازار را فراهم خواهد كرد.
زنگنه با بیان آنكه اعضای اوپك از بازگشت نفت ایران به بازار استقبال كرده اند، ادامه داد: از روز اولی كه تحریم ها لغو شود ایران صادرات نفت خود را 500 هزار بشكه افزایش خواهد داد و مشتریان سنتی نیز از بازگشت نفت ایران استقبال كرده اند.
وی در خصوص افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، گفت: از رییس جمهوری برای افتتاح این فازها در نیمه دوم آبان ماه دعوت كرده ایم.
وی درباره حضور شركت های آمریكایی در صنعت نفت ایران، گفت: امكان مشاركت آنها در حوزه های صنعت نفت ایران وجود دارد اما آنها هنوز از دولت خود چراغ سبز دریافت نكرده اند.
ادامه دارد...
اقتصام(3)2022/9132**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد