۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۷
کد خبر: 81801463
T T
۰ نفر
امام جمعه آشتیان بر اجرای امر به معروف و نهی از منكر تاكید كرد

آشتیان- ایرنا- امام جمعه آشتیان بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در رابطه با امر به معروف و نهی از منكر تاكید كرد.

حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری در خطبه های نماز جمعه افزود: پایه و اساس حكومت اسلامی در چهار محور نماز، زكات، امر به معروف و نهی از منكر است.
وی ادامه داد: امروزه با توجه به هجمه های دشمن در جنگ نرم، وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منكر در ارتباط با این فریضه سنگین تر شده و باید با تمام توان در اجرای آن در جامعه كوشا باشند.
امام جمعه آشتیان بیان كرد: امر به معروف و نهی از منكر گفتمانی سازنده در حوزه اخلاقمداری و سلامت اجتماعی است كه نباید مورد غفلت واقع شود.
حجت الاسلام نیشابوری گفت: مسوولان باید برای احیای این فریضه الهی احساس مسوولیت كرده و با برنامه ریزی های كاربردی و نظارت های مستمر در راستای اصلاح نواقص جامعه گام های اساسی بردارند.
وی ادامه داد: شناخت، آگاهی، علم و معرفت از شرایط امر به معروف و نهی از منكر است و برای تحقق این فریضه دینی باید مقدمات و شرایط آن فراهم شود.
امام جمعه آشتیان اظهار كرد: برای پرداختن به فریضه حیاتی امر به معروف و نهی از منكر باید علم و آگاهی و شناخت بیشتر حاصل شود و راهبردهای موجه و متین دستمایه اجرای آن باشد.
حجت الاسلام نیشابوری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تصویب برجام در مجلس اشاره كرد و گفت : برجام با وجود حواشی فراوان به پایان راه رسیده است.
وی بر دقت نظر مسئولین به ویژه نمایندگان مجلس در تصویب این سند ملی كه آینده كشور تحت تاثیر آن است تاكید كرد.
وی بیان كرد: فضای كشور باید در پساتحریم در راستای تقویت همدلی و همزبانی باشد و هر انتقاد كه سازنده باشد و بتواند برای آینده كشور تهدیدهای دشمن را به حداقل برساند ضروری است.
امام جمعه آشتیان اظهار كرد: حذر از اختلاف و حركت بر مدار همدلی توصیه رهبری است و در مقوله برجام حفظ وحدت و انسجام ملی، استكبار ستیزی، عدالت خواهی، استقلال طلبی و اقتدار نظامی باید رعایت شود.
حجت الاسلام نیشابوری گفت: اقتدار اسلامی مهمترین سرمایه ملی است و این اقتدار در فناوری هسته ای است كه 12 سال برای حفظ آن تلاش شده و هزینه های زیادی پرداخت شده است.
وی عنوان كرد: برجام كف خواسته های ملت ایران است و انچه در این عرصه باید مورد دقت باشد این است كه كمر همت را محكم ببندیم از فرصت ها برای باروری اقتصاد نهایت بهره را ببریم.
امام جمعه آشتیان همچنین در خصوص آزمایش موشك بالستیك عماد گفت : برای توانمندی كشور نباید از هیچ فعالیتی دریغ شود و پیام آزمایش موشك عماد به كسانی كه فكر می كنند با برجام نظام اسلامی را می توانند به كنترل در بیاید این است كه ایران استقلال و اقتدار را سرلوحه كار خود دارد و هرگز زیر بار ذلت نمی رود. ك/2
1955/6012/6013/

سرخط اخبار استان‌ها