۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۱
کد خبر: 81795698
T T
۰ نفر
پرداخت 30 میلیارد تومان خسارت به ذینفعان حادثه مكه و منا

تهران - ایرنا - رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران گفت: برای جبران خسارت حوادث اخیر مكه و منا به ذینفعان این حوادث در مجموع بیش از 30 میلیارد تومان خسارت پرداخت خواهیم كرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی بیمه ایران، سیدعباس حسینی در گردهمایی مدیران استانی، ستادی و شعب سراسر كشور شركت متبوعش، از آغاز پرداخت علی الحساب غرامت فوت جان باختگان خبر داد و افزود: با هماهنگی سازمان حج و زیارت و به منظور جبران بخشی از هزینه های كفن و دفن جان باختگان این حوادث، پرداخت علی الحساب 250 میلیون ریالی را در شعب سراسر كشور خود آغاز كردیم.
وی اظهار داشت: بیمه ایران در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود بلافاصله و بدون طی تشریفات بیمه ای دراین خصوص اقدام كرده است.
رییس هیات مدیره بیمه ایران، ادامه داد: طبق قرارداد بیمه ایران با سازمان حج و زیارت، غرامت فوت جان باختگان حوادث مكه در مجموع 55 میلیون تومان است كه به محض تكمیل پرونده فوت شدگان در وجه بازماندگان پرداخت خواهد شد.
حسینی اضافه كرد: همچنین هزینه های درمانی تا سقف 15 میلیون تومان است كه طبق قرارداد منعقده از طریق این مجموعه قابل جبران بوده و این هزینه ها به مراكز درمانی پرداخت خواهد شد.
وی گفت: دغدغه های بسیاری برای پیگیری داریم كه یكی از مهم ترین آن ها بحث پرداخت خسارت زیان دیدگان بیمه توسعه است.
مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینكه درصدد هستیم هرچه سریعتر به پرونده باز بیمه توسعه در بیمه ایران خاتمه دهیم؛ تصریح كرد: برای جبران خسارت زیان دیدگان بیمه توسعه تدابیر جدیدی اتخاذ كرده ایم تا هرچه سریعتر زیان دیدگان و ذینفعان به حقوق خود دست یابند.
رییس هیات مدیره بیمه ایران با بیان اینكه سیستم برای كار و فعالیت در دوره جدید نیاز به آرامش دارد، تاكید كرد: می خواهیم با بازگرداندن آرامش به خانواده بیمه ایران این مجموعه را پویاتر از گذشته نماییم و برای تحقق این هدف از تمام ظرفیت های خود برای حل مشكلات استفاده خواهیم كرد.
حسینی با اشاره به قدمت و مسوولیت های بیمه ایران درتوسعه صنعت بیمه در كشور، ادامه داد: ظرفیت های بیمه ایران در بخش های گوناگون به ویژه حوزه منابع انسانی برجسته است و جذب مدیران و همكاران این مجموعه درسایر شركت های بیمه ای خصوصی حاكی از توانمندی نیروهای انسانی این شركت است.
رییس هیات مدیره بیمه ایران گفت: ما معتقدیم برای راهبری صنعت بیمه برای راهبری صنعت بیمه درهزاره سوم باید ازابزارهای نوین با این هزاره استفاده كنیم.
وی با اشاره به مصوبات صنعت بیمه، تصریح كرد: شركتی كه راهبر صنعت بیمه كشور است می تواند در اجرا تامین منابع و تصویب مصوبات صنعت بیمه نیز نقش اساسی داشته باشد.
وی به استفاده از ظرفیت های موجود در كمیسیون ها و كمیته های دولت و مجلس در راستای اجرای استراتژی های صنعت بیمه تاكید كرد.
حسینی ادامه داد: بی شك برای حل مشكلات و ارتقای جایگاه بیمه، سطح تعاملات و ارتباطات سازنده خود را با نهادهای قانون گذاری و نظارتی افزایش خواهیم داد.
وی درخصوص استراتژی بیمه ایران در بازار داخلی نیز گفت: ما با سایر شركت ها نه تنها رقابتی نداریم بلكه از آنان حمایت نیز خواهیم كرد زیرا استراتژی ما افزایش سبد بیمه ای كشور است.
رییس هیات مدیره بیمه ایران در توضیح بیشتر این مطلب گفت: ما به دنبال توسعه بازارهای داخلی و خارجی هستیم و با ایجاد هلدینگ آنان را دراین مهم با خود همراه خواهیم كرد.
به اعتقاد وی، فضای رقابتی در صنعت بیمه ایران باید تغییر كند همچنین جایگاه صنعت بیمه دركشور جایگاه مناسبی نیست و ما باید به دنبال جایگاه واقعی خود باشیم.
حسینی با اشاره به توانمندی و مزیت های ذاتی بیمه ایران جای این شركت را در میان صنایع بزرگ كشور خالی خواند و افزود: ما به دنبال ورود به جمع بزرگان اقتصاد كلان كشور بوده و خواستار تاثیرگذاری بیشتر در این بخش هستیم، برهمین اساس تفكر خود را از رقابت با شركت های بیمه ای داخلی خارج كرده ایم.
وی پرتفوی صنعت بیمه را در مقابل سایر صنایع دركشور اندك ذكر و تصریح كرد: درآمدی كه كسب شده اصلا مناسب این صنعت نیست.
وی با اشاره به اینكه دولت از این مجموعه انتظار سود و بهره وری بیشتر را دارد، تاكید كرد: انتظاری كه دولتمردان از ما دارند درست است و در همین راستا علاوه بر ایفای تعهدات و افزایش میزان رضایتمندی بیمه گذاران باید بدنبال بهره وری بیشتر نیز باشیم.
وی در این ارتباط خواستار توسعه فعالیت های بیمه ای شركت متبوعش در حوزه بین الملل و منطقه شد و افزود: هم اكنون در دوره پساتحریم قرار داریم و به طور حتم نیازمند استفاده از ظرفیت های خارجی در حوزه بیمه هستیم.
وی تاكید كرد: ما باید یاد بگیریم چگونه از ظرفیت های جهانی و بین المللی استفاده كنیم.
رییس هیات مدیره بیمه ایران در ادامه سخنانش به مطالبات بیمه ایران از سایر دستگاه ها اشاره كرد و افزود: درحال حاضر بیش از 2200 میلیارد تومان حق بیمه از بیمه گذاران و دستگاه های اجرایی طلب داریم كه اگر این مبلغ به ما پرداخت شود به طور حتم ارائه خدمات ما نیز مناسب تر خواهد شد.
حسینی درخصوص دیدارش با نمایندگان شبكه فروش بیمه ایران نیز گفت: بخش قابل توجهی از پرتفوی بیمه ایران متعلق به شبكه نمایندگی و فروش شركت است و ما نمی توانیم آنان را نادیده بگیریم این مجموعه یكی از مزیت های اصلی ماست و بر حفظ اقتصاد این شبكه و رسیدگی به آنان تاكید داریم.
وی به روابط بیمه ایران و بیمه مركزی نیز اشاره كرد و گفت: بیمه ایران و بیمه مركزی هر دو متعلق به دولت هستند و ارتقای سطح تعاملات و همكاری با بیمه مركزی جز اصول كاری ماست.
وی درخاتمه خواستار بهبود وضعیت ارزیابی شعب و نمایندگی ها و افزایش نظارت در برخی از سطوح شركت بیمه ایران شد و افزود: بیش از 90 درصد مشكلات فعلی شركت به عدم ارزیابی صحیح از شعب و نمایندگی ها و نظارت كافی بازمی گردد و معتقدم اگر نظام ارزیابی و نظارت دربخش های مختلف درست عمل كند بسیاری از مشكلات برطرف خواهد شد.
اقتصام(1) 9141**1558
۰ نفر