۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۲
کد خبر: 81794699
T T
۰ نفر

«نغمه عشق» چكناوریان برای كودكان محك

۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۲
کد خبر: 81794699
«نغمه عشق» چكناوریان برای كودكان محك

تهران- ایرنا- لوریس چكناوریان پس از سال‌ها دوری از رهبری اركستر، در شب تولد ٨٠ سالگی، آثار خود را با هدف رساندن پیام زندگی به كودكان مبتلا به سرطان رهبری كرد؛ در این كنسرت هنرمندان مطرحی چون فرهاد فخرالدینی، تاها بهبهانی، هوشنگ كامكار، محمد سریر و انوشیروان روحانی حضور داشتند.

به گزارش روز یكشنبه گروه فرهنگی ایرنا، كنسرت شب عاشقانه‌های چكناوریان با اجرای اركستر سمفونیك البرز، شب گذشته هجدهم مهرماه در مركز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
پیش از آغاز كنسرت آراسب احمدیان، مدیر عامل محك، گفت: قدردان مردمی هستیم كه در طول نزدیك به 25 سال با نیك‌اندیشی و نیكوكاری موجب شدند درمان كودكان معصوم مبتلا به سرطان، مطابق با بالاترین سطح كیفی در جهان محقق شود.
وی افزود: امشب شما همزمان با مشاهده یك رویداد هنری كه اثر یكی از فرهیخته‌ترین هنرمندان این مرز و بوم است در تأمین هزینه دارو و درمان كودكان محك مشاركت می‌كنید.

** تلخی دارو به شیرینی سلامتی بدل می‌شود
یاوران نوجوان محك كه از حامیان همیشگی دوستان كوچك خود در محك هستند، یادبود این مراسم را به حاضران و شركت كنندگان در كنسرت تقدیم كردند تا همواره با مشاهده آن به یاد آورند كه با مشاركت اعضای خانواده بزرگ محك می‌توان تلخی دارو را به شیرینی سلامتی و كودكی تبدیل كرد.
میز جلب مشاركت محك نیز در این برنامه میزبان یاوران بود تا به طور شفاف فعالیت‌ها و خدمات محك را معرفی كند و یاوران را با روش‌های كمك به كودكان مبتلا به سرطان آشنا كند.

** 80 سالگی چكناواریان عاشقانه برگزار شد
در بخش نخست كنسرت، لوریس چكناوریان با رهبری گروه اركستر البرز، عاشقانه‌های خود را به زیبایی اجرا كرد و نوای عشق به كودكان محك را در گوش حاضران طنین‌انداز كرد.
پیش از اجرای بخش دوم، زمانی كه چكناوریان به روی صحنه بازگشت، اعضای اركستر البرز با همراهی دست‌های مهمانان، موسیقی تولدت مبارك را به او تقدیم كردند. آهنگساز 80 ساله كه از این تولد عاشقانه غافلگیر شده بود در فضایی سرشار از حس زیبای كمك به همنوع، بخش دوم كنسرت را آغاز كرد.

** هدیه كودكان محك به چكناوریان
كودكان مبتلا به سرطان با همراهی كودكان یاور محك، تابلو نقاشی خود را به هنرمند مهربانی اهدا كردند كه سال‌هاست با هنر و فرزانگی خود از آنان حمایت می‌كند.
پیش از این نیز چكناوریان هفتادمین جشن تولد خود را در دومین جشنواره موسیقی محك كه به رهبری وی و با همراهی اركستر مجلسی ارمنستان برگزار شده بود، جشن گرفت.

** احساس همدردی نوازنده اركستر البرز با كودكان محك
حسین شریفی، نوازنده ترومبون اركستر البرز، به منظور همدردی با كودكان مبتلا به سرطان در اقدامی زیبا و تاثیرگذار، میان بخش نخست و دوم كنسرت، موی سر خود را تراشید تا به قهرمانان كوچك مبارزه با سرطان بگوید هنرمندان ایران با عزم و اراده و تا رسیدن به سلامتی همراه آنان هستند.
كنسرت شب عاشقانه‌های لوریس چكناوریان با همكاری مؤسسه خیریه محك برگزار شد و اركستر سمفونیك البرز برای نخستین بار به رهبری این هنرمند فرهیخته آثار عاشقانه او را به تهیه كنندگی سیّد محمد حسین مقدس تفرشی اجرا كرد.
بر اساس گزارش روابط عمومی مؤسسه خیریه محك، 50 درصد از عواید حاصل از این كنسرت كه با حضور نزدیك به 1400 مهمان برگزار شد، به كودكان مبتلا به سرطان تحت حمایت مؤسسه خیریه محك اختصاص یافت.
فراهنگ**9362**1569
۰ نفر