۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۵۷
کد خبر: 81793652
T T
۰ نفر
آخرین آمار از حملات تروریستی در تركیه؛ 97 كشته و 400 زخمی

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز به نقل از «حزب دمكراتیك خلق ها در تركیه» (مدافع كردها) اعلام كرد كه شمار كشته های دو انفجار امروز(شنبه) در جریان نشست فعالان مدنی در آنكارا پایتخت تركیه‌ به 97 تن رسیده است. شبكه سی.ان.ان نیز در خبری شمار مجروحان را 400 تن اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، رویترز شنبه شب افزود: «محمد مؤذن اوغلو» وزیر بهداشت تركیه پیش از این در یك نشست خبری شمار كشته ها را 86 تن و شمار زخمی ها را 186 تن اعلام كرده بود. از این تعداد 28 تن در مركز مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.
ساعتی بعد شبكه سی.ان.ان آمریكا از افزایش شمار مجروحان انفجارها به 400 تن خبر داد.
رسانه ها به نقل از اطلاعیه وزارت كشور تركیه اعلام كردند كه روز شنبه انفجار دو بمب مقابل ایستگاه راه آهن آنكارا، ده ها كشته و زخمی برجا گذاشت.
بر اساس این گزارش، «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر تركیه در سخنان تلویزیونی گفت كه حدود 14 هزار تن در محل انفجار حضور داشتند.
دكتر «حسین دمیردزن» از اعضای هیات رئیسه انجمن پزشكان تركیه گفت: تاكنون 97 تن كشته شدند كه از این عده، 68 تن در دم جان سپردند و 29 تن دیگر كه به شدت مجروح شده بودند، در بیمارستان جان دادند.
این انفجارها در آستانه انتخابات سراسری تركیه كه قرار است اول نوامبر برگزار شود، اتفاق افتاد.
تاكنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.
«احمد داوداوغلو» نخست وزیر تركیه در پی این انفجارها در مصاحبه با خبرنگاران گفت: برای كشته شدگان حادثه تروریستی آنكارا سه روز عزای عمومی اعلام می شود.
وی با بیان اینكه حادثه آنكارا از سوی دو مهاجم انتحاری صورت گرفته است، افزود: تركیه امروز بیش از هر روز نیاز به صبر دارد و مردم تركیه باید بیش از هر زمان دیگر به دیدگاه های مخالف احترام بگذارند.
داوداوغلو خطاب به احزاب سیاسی تركیه خواستار حركت همسو در مقابل رخدادهای تروریستی شد و گفت: در این راستا با كمال قلچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق و دولت باغچه لی رهبر حزب حركت ملی دیدار خواهد كرد.
شبد**1480**1088** 3404
۰ نفر