۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81792978
T T
۰ نفر
با كشته شدن يك امدادگر/ عمليات امدادي كه ناتمام ماند

همدان - ايرنا - بر اثر سانحه تصادف آمبولانس جمعيت هلال احمر ملاير در محور ملاير - نهاوند، يك نجاتگر به شهادت رسيد و دو نجاتگر ديگر مصدوم شدند.

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان همدان روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ساعت 23 شب جمعه يك دستگاه آمبولانس جمعيت هلال احمر ملاير در حال انجام ماموريت و اعزام مصدومان به بيمارستان عليمراديان نهاوند دچار سانحه تصادف شد.
حسين اشرفي افزود: در اين سانحه محمد عرفانيان سر تيم نجاتگران بر اثر تروماي مغزي در دم فوت مي كند و دو نجاتگر ديگر بر اثر تروماي مغزي و تروماي ستون فقرات به شدت مصدوم شده و به بيمارستان امام حسين(ع) ملاير منتقل شده اند.
وي ادامه داد: نجاتگران كه با يك دستگاه آمبولانس در حين ماموريت در حال اعزام مصدومان به سمت بيمارستان علميراديان نهاوند بوده اند، به دليل سرعت بالا و ليز بودن سطح جاده به شدت با يك دستگاه كاميون برخورد مي كنند.
اشرفي بيان كرد: نجاتگران پايگاه امداد و نجات جاده اي محور آورزمان ملاير شب جمعه ساعت 23 از طريق اطلاعات مردمي با خبر مي شوند كه در حوالي پايگاه به سمت نهاوند يك خودروي پرايد با دو سرنشين به علت لغزندگي جاده واژگون شده اند كه نجاتگران به سرپرستي محمد عرفانيان به سرعت به محل حادثه اعزام مي شوند.
وي افزود: نجاتگران به سرعت آسيب ديدگان حادثه را نجات داده و با توجه به شرايط بد مصدومان با يك دستگاه آمبولانس مصدومان را به سمت بيمارستان عليمراديان نهاوند منتقل مي كنند كه در اين مسير با حادثه تلخ تصادف مواجه مي شوند.
اشرفي اظهار كرد: هم اكنون دو نجاتگري كه دچار سانحه شده اند، در بيمارستان امام حسين(ع) بستري و در حال درمان هستند و شرايط آنها نيز رو به بهبود گزارش شده است.
وي با بيان اينكه اين سانحه براي نجاتگران بسيار تلخ و ناگوار است، گفت: طبق اصل قوانين كه لايحه آن نيز ارايه شده است، محمد عرفانيان كه در حال انجام ماموريت امداد و نجات و ارايه خدمت بوده، شهيد محسوب مي شود.
اشرفي بيان كرد: پيكر پاك محمد عرفانيان امروز بعداظهر با حضور جمعيت هلال احمر استان و شهرستان ملاير در بهشت هاجر اين شهر تشييع و مراسم باشكوهي نيز به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره اين نجاتگر پرتلاش در مهديه ملاير برگزار مي شود.
شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقي استان و 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7528/6993

سرخط اخبار استان‌ها