۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶
کد خبر: 81792555
T T
۰ نفر
سرپرست فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي :‌برگزاري انتخابات رياست فدراسيون اولويت من است

تهران - ايرنا - سرپرست جديد فدراسيون ورزشهاي دانشگاهي گفت:‌ اولويت من برگزاري انتخابات رياست اين فدراسيون است و خوشحالم تصدي جايي را پذيرفتم كه هيچ بدهكاري ندارد .

محمد حسين عليزاده كه به تازگي با حكم وزير علوم ،‌تحقيقات و فناوري به عنوان سرپرست فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي منصوب شده است امروز ( شنبه )‌ در مراسم توديع و معارفه سرپرستان قبلي و جديد اين فدراسيون ابرازاميدواري كرد كه وزارت علوم همچون گذشته به حمايت‌هاي جدي خود از ورزش دانشجويي ادامه دهد.
وي ادامه داد: پيش از حضور در اين جلسه اساسنامه فدراسيون را كاملا مطالعه كردم و متوجه شدم گستره اي از فعاليت‌ها در آن پيش‌بيني شده است كه با نهادينه و اجرايي شدن آنها شاهد تحول بزرگي در ورزش دانشجويي در تمامي عرصه هاي ملي و فراملي خواهيم بود.
عليزاده كه همزمان رياست آكادمي ملي فوتبال را برعهده دارد ، خاطرنشان كرد :‌‌ عملكرد اين فدراسيون مي تواند در عرصه جهاني نيز بازتاب داشته باشد به همين دليل هميشه مورد توجه وزارت علوم بوده است . اميدوارم من نيز بتوانم با اجراي ماموريت اصلي كه برگزاري انتخابات رياست فدراسيون هاي ورزش هاي دانشگاهي است اين فدراسيون را در اجراي برنامه ها و تحقق اهدافش ياري دهم .
وي خطاب به محمد پوركياني سرپرست سابق فدراسيون ورزش‌هاي دانشگاهي گفت: با توجه به اين كه شما قصد داريد نامزد انتخابات رياست اين فدراسيون شويد خوشحالم جاي شما را نمي‌گيرم و فقط به عنوان عضوي از خانواده فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي براي همكاري به اين فدراسيون آمده ام .
عليزاده افزود: اين فدراسيون در سال هاي اخير جايگاه و رتبه هاي خوبي در مسابقات يونيورسياد و آسيايي به دست اورده است و اميدوارم بتوانيم شرايط را به گونه اي ايجاد كنيم كه زمينه براي حضور موفق تر ورزشكاران دانشجو در رقابت هاي بين المللي در بخش هاي تك رشته اي و جمعي فراهم شود .
مجتبي صديقي معاون وزير علوم ، تحقيقات و فناوري نيز در اين مراسم گفت:‌ در مدت تصدي گري پوركياني دانشجويان ورزشكار توانستند موفقيت هاي قابل توجهي در عرصه هاي بين المللي و جهاني كسب كنند و البته نبايد همكاري همه بخش ها از جمله وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك را فراموش كرد.
وي با اشاره به كسب عنوان نهمي ايران در بيست و هشتمين دوره يونيورسياد دانشجويان جهان افزود:‌اميدوارم با حضور عليزاده به عنوان سرپرست فدراسيون و فراهم شدن شرايط براي برگزاري انتخابات رياست اين فدراسيون شاهد حضور قدرتمندانه تر دانشجويان در بيست و نهمين دوره يونيورسياد دانشجويان جهان باشيم .
رئيس سازمان دانشجويي وزارت علوم خاطر نشان كرد : بايد انتخابات فدراسيون خيلي زودتر برگزار شود اما به دليل زمانبر بودن اين مساله و از سوي ديگربرگزاري مسابقات يونيورسياد دانشجويان در كره جنوبي اولويت بر آماده سازي بهتر دانشجويان براي حضور در اين رقابت قرار داده شدتا اين ورزشكاران با قدرت و آمادگي بيشتر در رقابت ها حضور يابند .
وي از پوركياني سرپرست قبلي فدراسيون ورزشهاي دانشگاهي قدرداني كرد و گفت : وي در مدت حضور در اين فدراسيون با همكاري بخش خصوصي شرايط را براي پرداخت مطالبات ورزشكاران و مربيان فراهم كرد .‌ اين بدهي ها به صورت معوقه از سال 90 تاكنون باقي مانده بود كه به تازگي با تلاش هاي وي و ساير همكاران پرداخت شد.
صديقي گفت:‌ انتخاب سرپرست جديد با توجه به اينكه پوركياني قصد دارد به عنوان نامزد در انتخابات رياست فدراسيون شركت كند صورت گرفته است و اميدوارم عليزاده نيز خيلي زود زمينه را براي برگزاري انتخابات فراهم كند.
پوركياني نيز در اين مراسم تشكيل كميته هاي آموزش،‌فرهنگي و همگاني و برگزاري انتخابات بيش از 80 درصد هيات هاي استاني اين فدراسيون را از مهم ترين فعاليت هاي صورت گرفته در زمان حضورش دراين فدراسيون اعلام كرد .
وي گفت:‌ تلاش كردم انتخابات هيات هاي استاني در نهايت بي طرفي و هر چه سريع تر انجام شود تا اين هيات ها بتوانند وظايف خود را در سطح استان ها به خوبي انجام دهند.
وي همدلي و همكاري نزديك فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي با ساير بخش ها چون وزارت ورزش و ديگر فدراسيون هاي ورزشي را عامل موفقيت دانشجويان در بيست و هشتمين مسابقات يونيورسياد دانشجويان اعلام كرد .
وي افزود : تلاش كرديم با كمترين هزينه ها بيشترين موفقيت ها را در عرصه هاي مختلف ورزشي اعم از قهرماني هاي تك رشته اي و يونيورسياد كسب كنيم .
در پايان اين جلسه نامه محمد فرهادي وزير علوم ، تحقيقات و فناوري در مورد پذيرفتن استعفاي محمد پوركياني سرپرست قبلي فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي و حكم وزير علوم به محمد حسين عليزاده به عنوان سرپرست جديد قرائت شد و از پوركياني تقدير شد.
در اين مراسم مهرزاد حميدي معاون تربيت بدني و سلامت وزير آموزش و پرورش و رضا قراخانلو رييس پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي نيز حضور داشتند.
ورزشي **1828**1581
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش