۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۴
کد خبر: 81792007
T T
۰ نفر
نخستين امام جمعه شهرهچيرود شهرستان چالوس معرفي شد

نوشهر - ايرنا - حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمجتبي رسولي به عنوان نخستين امام جمعه شهرهچيرود شهرستان چالوس معرفي و امروز نماز جمعه اين منطقه را اقامه كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مسئول نمايندگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان مازندران روز جمعه در آيين معارفه نخستين امام جمعه شهرهچيرود، نماز جمعه را عامل تاثيرگذار بر فرهنگ جامعه دانست و اظهار داشت: نمازجمعه تجلي عبادت و ستون دين مبين اسلام است كه تعالي جامعه بشري را به همراه دارد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد انتظاري تصريح كرد: مهمترين فوايد نمازجمعه ياد خدا، دعوت به تقوي، غذاي روح، وحدت و انسجام بين صفوف مسلمانان است.
وي با اشاره به توطئه هاي گوناگون استكبار جهاني عليه نظام اسلامي افزود: نماز جمعه، سنگر مستحكم اسلام است كه با حضور مردم قدرت پيدا مي كند و وحدت آفرين است.
مسئول نمايندگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان مازندران خاطرنشان كرد: ذكر و نام خدا موجب قوت قلب براي مسلمانان و موجب هراس دشمنان انقلاب اسلامي و خنثي شدن ترفندهاي آنان مي شود.
وي با اشاره به سال همدلي و همزباني افزود: تمامي مسوولان بايد علاوه بر مساعدت در برگزاري بهتر نماز سياسي و عبادي جمعه با حضور و پاسخگويي به مشكلات مردم در اين مراسم عبادي ، سياسي موجب افزايش همدلي و رفع بسياري از مشكلات مردم شوند.
حجت الاسلام انتظاري افزود: در حال حاضر 840 نمازجمعه در كشور برگزار مي شود كه با معرفي نخستين امام جمعه هچيرود، چهل و شش شهر و بخش در استان مازندران نماز جمعه اقامه مي شود.
امام جمعه مرزن‌آباد نيز با اشاره به نقش آفريني ممتاز نمازجمعه در آگاه بخشي و ارتقاي بصيرت جامعه اظهار داشت: امروز استكبار به ويژه منافقين از نمازجمعه وحشت دارند زيرا تمامي طرح ها و توطئه دشمنان در نمازسياسي و عبادي نمازجمعه نقش برآب مي شود.
حجت‌الاسلام محمود عليخاني افزود: در دين مبين اسلام بر اهميت و برپايي نمازجمعه در قرآن و سخنان اهل بيت(ع) تاكيد شده است و در انقلاب اسلامي نيز نخستين نمازجمعه در كشور به دستور امام خميني (ره) در تهران اقامه شد.
وي تبيين مسائل حاكميتي و انعكاس انتظارات و مشكلات مردم و توجه به مسائل دنيوي و اخروي اقشار مختلف مردم را از وظايف امام جمعه بر شمرد و افزود: خوشبختانه اقاي رسولي در سمت امام جمعه شهر مياندورود ارتباط خوبي با جوانان برقرار كرده بود كه اميدواريم كه اين رابطه در اين منطقه نيز ادامه پيدا كند.
حجت‌الاسلام سيدمجتبي رسولي بيش از چهارده سال بعنوان امام جمعه شهرهاي مختلف در استان‌هاي مازندران و سمنان نمازجمعه اقامه مي كرد.ك/3
1295/ 1602/