۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۹:۴۱
کد خبر: 81791461
T T
۰ نفر
كشف تقلب 400 میلیون تومانی در بیمه ما

تهران - ایرنا - مدیرعامل بیمه ما از كشف تقلب 400 میلیون تومانی در این شركت خبر داد و گفت: در این راستا اقدامات لازم قضایی انجام شده و از پرداخت خسارت به این پرونده جلوگیری شده است.

مجید صفدری روز جمعه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا، با بیان اینكه، دو كارمند این شركت در حین بررسی خسارت بیمه شخص ثالث به تقلب وساختگی بودن تصادف پی برده اند، افزود: كروكی تهیه شده در این پرونده ساختگی بوده لذا پس از كشف این تقلب، مكاتبات لازم با قاضی دادگاه انجام و مدارك و مستندات مربوطه ارایه شده است.
وی اظهار داشت: باندهایی در كشور وجود دارند كه با صحنه سازی بین خودروها از بیمه نامه های ثالث و سرنشین خودروها استفاده می كنند.
وی تصریح كرد: با توجه به منافذی كه در بیمه نامه های ثالث و بدنه وجود دارد تقلب هایی در این بخش انجام و خسارات غیرواقعی پرداخت می شود.
صفدری درباره راهكار جلوگیری از تقلب در صنعت بیمه، گفت: اتصال شركت های بیمه به یكدیگر و ایجاد منابع اطلاعاتی متمركز از راهكارهای جلوگیری از تقلب است ضمن آنكه با شناسایی مشتری هایی كه در لیست سیاه شركت ها قرار دارند می توان از صدور بیمه نامه برای آنها جلوگیری كرد.
مدیرعامل بیمه ما با تاكید بر اینكه، سیستم های اطلاعاتی شركت های بیمه باید به یكدیگر متصل شوند تا در زمان صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت بتوان از تقلب ها جلوگیری كرد، افزود: باید در زمان صدور بیمه نامه های شخص ثالث همانند شبكه بانكی كدهایی به صورتی سلسله ای در نرم افزار شركت ها ثبت تا براساس آن تصادف به سایر شركت ها اعلام شود.

** ارایه خدمات بیمه ای به كشورهای همسایه در پساتحریم
صفدری درباره برنامه این شركت در دوران پساتحریم، گفت: این شركت با همكاری دولت و بیمه مركزی به دنبال ارایه خدمات به كشورهای همسایه است و بر همین اساس برنامه هایی برای ارایه خدمات به عراق، افغانستان، تاجیكستان و قزاقستان آماده كرده و امیدواریم بتوانیم شعب را در این كشور ها تاسیس و عملیات بیمه گری را انجام دهیم.
وی ادامه داد: این برنامه در راستای افزایش و توسعه ضریب نفوذ بیمه در كشور اجرایی می شود.

** تامین بخشی از منابع طرح های تعریف شده دولت
مدیرعامل شركت بیمه ما درباره برنامه این شركت برای سرمایه گذاری نیز اظهار داشت: آیین نامه 60 بیمه مركزی تكالیفی را برای شركت های بیمه تعیین كرده و برهمین اساس بیمه ما موظف به تامین منابع مالی بانك ها و سرمایه گذاری در طرح هایی كه صرفه اقتصادی دارند، شده است.
صفدری با بیان اینكه، با توجه به ابزارهای پولی و مالی كه براساس ماده 60 تعیین شده، می توانیم منابع مالی را برای طرح های صنعتی وعمرانی فراهم كنیم، افزود: بخشی از سرمایه گذاری طرح هایی است كه توسط دولت تعریف و از طریق منابع بیمه ما تامین می شود.

** افزایش سرمایه به 400 میلیارد تومان و مطالبات معوق 40 میلیارد تومان
وی، میزان سرمایه این شركت را 100 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: هیات مدیره مصوبه ای تنظیم كرده كه براساس آن سرمایه این شركت تا سال آینده به 400میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات افزایش می یابد.
صفدری با بیان آنكه مطالبات معوق بیمه ما 40 میلیارد تومان است، اظهار داشت: برخی از مطالبات مربوط به بیمه نامه های مدت دار است و سررسید شده ها سهم اندكی دارند.
اقتصام(4) 9141**1558