۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۸
کد خبر: 81791013
T T
۰ نفر

جشنواره فضا در گنبد مینا آغاز شد

۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۸
کد خبر: 81791013
جشنواره فضا در گنبد مینا آغاز شد

تهران- ایرنا- رییس پژوهشگاه فضایی ایران از آغاز جشنواره فضا، در محل آسمان گنبد مینا (پارك آب و آتش تهران) به مدت 2 روز خبر داد.

حسن كریمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره فضا امروز (پنجشنبه) و فردا (جمعه) از ساعت 14 تا 23 شب با برگزاری برنامه های متنوع برای عموم مردم به ویژه كودكان و نوجوانان آغاز شده است.
از سال 2000 میلادی روزهای 4 اكتبر تا 10 اكتبر با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب سازمان ملل متحد به عنوان هفته فضا نامگذاری شده است و هر سال دارای یك شعار مجزا است.
در روز 4 اكتبر 1957 اولین ماهواره توسط شوروی سابق (روسیه) به فضا پرتاب شد و در روز 10 اكتبر 1967 معاهده استفاده از فضای ماورای جو با اهداف صلح آمیز در سازمان ملل متحد به تصویب رسید.
كریمی درباره شعار انتخاب شده امسال برای هفته جهانی فضا گفت: شعار هر ساله هفته جهانی فضا توسط یك مجمع انتخاب می شود كه این مجمع ذیل سازمان ملل متحد فعالیت می كند؛ شعار انتخاب شده توسط این مجمع برای سال جاری «اكتشاف» است.
وی با بیان اینكه برنامه های تهیه شده برای جشنواره فضا حول محورهای آموزشی به ویژه برای كودكان و نوجوانان است، تصریح كرد: این برنامه ها با رویكرد شرقی و تشویق جوانان و نوجوانان به حوزه های فضایی، فناوری های فضایی و تشویق و ترغیب مدیران و مسوولان كشورها برای كمك به این حوزه و ترویج دانش فضایی در بین مردم است.
ترویج دانش فضایی در بین عموم مردم، آشنایی عموم مردم با كاربردهای فناوری هایی فضایی از جمله در زمینه های مخابرات، فیلمبرداری، هواشناسی، اعلام حریق در اعماق جنگل ها و ... از دیگر محورهای این جشنواره عنوان شده است.
فراهنگ**9129××1440
۰ نفر